Wat is dit voor uitslag?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het alleen op deze plek zit, zou het contactallergie kunnen zijn. Van een plant bijvoorbeeld waar je langs gestreken ben. Wijnruit en berenklauw geven bijvoorbeeld hetzelfde beeld. Brandnetel ook als je daar allergisch voor bent, maar dat zou je gemerkt hebben.

Antwoorden (2)

Dit lijken mij meer insectenbeten, dan uitslag. Uitslag geeft doorgaans grotere vage rode vlekken. Dit ziet er uit als plaatselijke reacties op insectenbeten.
jc54
6 jaar geleden
Als dit aan blijft houden is een bezoek aan de huisarts aan te raden. Mogelijk zijn het insectenbeten; de relatief kleine vlekken kunnen afkomstig zijn van bijvoorbeeld luis, mijt, vlo of mier. Heb je bijvoorbeeld op een strand gezeten met zandvlooien?