Hoe lang moet je wachten op de uitslag van een methylmalonzuur bloedonderzoek?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.3K
Erna55
6 jaar geleden
Meestal wordt er wel verteld bij het bloedprikke wanneer je de uitslag kunt verwachten.
Vaak ook vertelt de huisarts je bij het aanvragen ook wel wanneer de uitslag verwacht kan worden. Welke afspraak heb je met je huisarts gemaakt ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is mij niet verteld, daarom stel ik de vraag ook hier. Met de huisarts heb ik geen afspraak gemaakt.

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan waar je bloed hebt laten prikken.
Methylmalonzuur word niet in alle laboratoria bepaald.
Dat betekend dat het lab waar jou bloed is afgenomen, jou bloed opstuurd naar een ander lab.
Dit gaat meestal per post. Dus dat kost al minimaal 2 dagen. Dan word deze test meestal maar 1x per week bepaald. Dus afhankelijk van de aankomstdag in de dezelfde week of pas in de volgende week.
De uitslag moet dan eerst naar het lab gestuurd worden waar jij bent geweest om bloed te laten prikken.
En dat lab moet dan de uitslag nog in hun systeem verwerken voordat het naar de arts verstuurd word.

Gemiddeld duurt het 2 tot 3 weken voordat je de uitslag krijgt.