Hoe lang zit er al fipronil in eieren en kip, voor dat dit zo'n commotie veroorzaakte?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe lang eten we al fipronil zonder dat we ervan af wisten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat de afgelopen week bekend werd, is dat vorig jaar om deze tijd al bekend was dat er fipronil gebruikt werd.
Net op het 20.00 uur journaal hoorde ik dat men in België al eerder wist hierover.
jc54
6 jaar geleden
Als de Voedsel en Waren Autoriteit eerder had geweten van deze besmetting, dan hadden ze wel eerder aan de bel getrokken. Als niemand weet dat er verboden middelen gebruikt worden, kan er ook niemand tegen optreden. Het is net als met drugs in de sport, je kunt pas optreden als je aangetoond hebt dat ze gebruikt worden.
Castle
6 jaar geleden
Verdiep je maar eens in de rotzooi die kippen krijgen en in leven. Allemaal om meer ei productie te krijgen of sneller vlees te krijgen. Ze krijgen rotzooi binnen die de gemiddelde vlees eter ook binnen krijgt.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk al meer dan een jaar.

Gifeieren uit Drenthe mogelijk al meer dan een jaar verkocht

Mogelijk worden er in Nederland al meer dan een jaar eieren verkocht die te hoge doses van het giftige fipronil bevatten. Een pluimveehouderij in Drenthe kreeg namelijk al in juni 2016 bloedluisbestrijders van Chickfriend over de vloe

https://www.volkskrant.nl/binnenland/gifeieren-uit-drenthe-mogelijk-al-meer-dan-een-jaar-verkocht~a4509212/