Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen aan ontstoken blaar op vinger?

hoi,

ik heb sinds 2/3 dagen een blaar op mijn vinger, de eerste keer had ik hem doorgeprikt maar kwam er nieuw vocht en heb ik hem nog een keer doorgeprikt.
Nu is hij weer opnieuw dicht een is het er omheen rood en de blaar zelf is geel. het zit precies iets boven waar mn vinger buigt dus dit lukt ook niet meer zo
wat moet ik hier mee doen?

Toegevoegd na 1 uur:
de mevrouw van de kruitvat raadde me aan 'de blaar openmaken, in de biotex, en dan betadine onder een pleister' 2x per dag biotex en 2x per dag een nieuwe pleister

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het geen algemene kennis dat je met een ontstoken brandblaar eventjes naar de dokter moet gaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een blaar, ontstaat er een kussentje met vocht net onder je huid.
Het vocht zorgt er voor dat de blaar goed en snel geneest. Het is dus de bescherming tegen infecties.
Ga je dat dan open prikken, dan kunnen de bacterieén er binnen dringen en een infectie veroorzaken.
Ga nu er maar even mee naar een dokter, die kan zien wat er nu moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga niet zelf wat rommelen, een ontstoken blaar kan ernstig aflopen een infectie kan zich snel verbreiden!!! Soms binnen een dag !!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je zou dit met Betadine zalf kunnen behandelen,dit liefst onder een verband.2-tal keren per dag verversen.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het heeft geholpen, bedankt!

Andere antwoorden (4)

In de apotheek aangepaste pleisters vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weken in Biotex, dat is ontsmettend en genezend. 3 x daags in warm water een halve eetlepel biotex.
(Lees meer...)
Ivana
8 jaar geleden
Een ontstoken blaar kun je in een soda-badje weken. Soda is te koop bij Jumbo/AH en de drogist.

Kokend water en voeg natuurzuivere soda toe. Voor een vinger of teen is één eetlepel soda op 1 liter water genoeg.
In het net gekookte water de soda oplossen en dan AFKOELEN tot je je niet meer verbrand. Doe je vinger twee keer per dag 10 minuten in een soda-badje, dit zal in de meeste gevallen genoeg zijn om snel te verdwijnen.
Je kunt trouwens ook Biotex (wasmiddel) gebruiken in plaats van soda, dat werkt even goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou maar de huisarts gaan. Ik heb ook wel eens een ontstoken blaar op mijn onderarm gehad, bij de huisarts krijg je een zalfje met een antibioticum erin.
De blaar die open is, is een brandwond. Neem die ontsteking serieus. Ga naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing