Waarom frist een douche zo op?

Een douche is altijd verfrissend, zeker na een warme dag. Aangezien een douche vaak nog steeds ±37 graden is lijkt het me niet door te temperatuur te komen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Juist door de temperatuur, door het warme water, krijgt je lichaam een seintje dat het af moet koelen. Als je een koude douche neemt met dit weer, gutst het zweet na het afdrogen weer van je lijf. Om deze reden kun je ook beter iets warms drinken als het warm, dan iets kouds.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Warme plus!