Moet naar de Fysio maar kan dit niet betalen, wat nu?

Ik zit met een gescheurde kruisband, de dokter zegt dat ik Fysio moet volgen, maar dit zit niet in mijn ZEKUR basispakket.
Ben bij meerdere fysio's langs geweest en de kosten om dit te volgen kan ik zelf niet opbrengen.

Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij de gemeente is de mogelijkheid om bijzondere bijstand voor dit soort zaken te krijgen. Je moet dan wel totale opening van je financiele zaken geven, dwz. hoe je er op dit moment bij zit. Als je in feite op bijstandsniveau moet leven, kunnen ze je die bijzondere bijstand geven. Mochten ze dat niet kunnen, kan je misschien een leenbijstand krijgen, met een terugbetalingregeling die gunstiger voor je uitpakt dan via een gewone lening.

Je kan ook 1 sessie kopen van de fysio en daarin vragen hoe je dit zelf kunt oplossen. En anders 1x per week, of 1x per 2 weken.

Heb je ook geen recht op 9 behandelingen? Als het goed is zit dat in je basispakket.

Er zijn ook Fisio,s die alle diploma,s bezitten maar die niet in dat beroep werkzaam zijn , wel doen zij dit als vrijwilliger bij b.v sportverenigen. Deze personen willen vaak best wel helpen, of adviesen geven.

Ik betwijfel of de bijzondere bijstand dit gaat vergoeden, omdat het jouw eigen keuze is geweest een basispakket te nemen. Maar je kunt het proberen. Toegevoegd na 2 minuten: Even nagezocht. Veel gemeenten zien een ziektekostenverzekering + aanvulling als "voorliggende voorziening", waar je zelf voor moet zorgen. Een lening bij een gemeentelijke kredietbank is wellicht een mogelijkheid.

Dit is misschien een heel gek antwoord . Maar als de nood zo hoog zit . Dan zou ik een advertentie plaatsen in een plaatselijke huis aan huis of iets dergelijks : gezocht een fysio in opleiding of een fysio zonder werk die mij wil behandelen voor mijn kwaal . doe het aub wel in goed overleg om latere problemen te voorkomen . En vragen of hij je echt wel kan helpen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100