Stel dat ik iemand of info over iemand zoek. Hoe doe ik dat?

Ik ben op zoek naar mensen die misschien iemand hebben gekend in het verleden. Ik heb weinig gegevens over die persoon die ik zoek (we gaan zo'n 70 jaar terug in de geschiedenis), maar wil toch ergens een oproep doen. Waar kan ik dit het beste doen? Hyves en dat soort moderne dingen, heeft niks opgeleverd.

Toegevoegd na 15 uur:
Voor alle duidelijkheid:
Ik weet waar en wanneer deze persoon is geboren. Ik weet waar ze vanaf haar huwelijk heeft gewoon en ik weet ook waar en wanneer ze is overleden.
Wat weet ik dan niet? Van de periode na haar geboorte tot aan haar huwelijk.
Familie en vrienden leven niet meer of zijn onbekend. Stamboom van deze persoon heb ik ook, maar dat helpt me ook niet verder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 interessante vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen, indien mogelijk, in de buurt waar de persoon gewoond heeft. Je hebt kans dat er nog oudere mensen zijn die de persoon nog gekend hebben, of anders hun kinderen of andere familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we zeggen dat ik dat allemaal al geprobeerd hebt en dat er voor zover ik weet geen levende familieleden of vrienden meer bestaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het moeilijk vrees ik een ander idee zou kunnen zijn om, indien bekend, een school, kerk, vereniging of iets dergelijks te benaderen waar de persoon leerling of lid van is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niks bekend. Geen school, geen kerk, de persoon heeft wel op ballet gezeten, maar waar en hoe die club heette, is ook niet bekend. Ieder logisch spoor loopt dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je het oppakken vanaf haar huwelijk en dan terug langs haar echtgenoot? Ik bedoel.. die zullen elkaar ERGENS ontmoet hebben.. en in hun verkeringstijd met anderen in aanraking gekomen zijn. Vakantie misschien wel oid..
Dus vanaf huwelijksdag stap voor stap terug... ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echtgenoot is ook overleden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoelde ook niet dat je met hem ging praten. Had al wel verwacht dat die ook niet meer leefde. Maar meer dat je langs zijn geschiedenis de hare weer kon oppakken. En wie weet.. misschien kent iemand hier op GV haar wel?
Of zouden de mods het niet goed vinden als je haar naam noemde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://actueel.geneanet.org/index.php/category/tips_en_trucs ze moet in haar geboorteplaats toch een school bezocht hebben. kerk? gemeentekadaster? inentingen,ziekenhuis? diploma's, werk? Ken je haar geboorteadres? buren die nog familie hebben en haar misschien hebben gekend? het meeste zul je al gecheckt hebben natuurlijk. hoe ver gaat schoolbank.nl eigenlijk?
boekjes over haar geboorteplaats? ik weet dat er vaak oude foto's staan in boekjes over oud rotterdam etc... heb je een foto van haar eigenlijk?
plaatsen in een krant/ plaatselijke wijsneus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ondergedoken geweest misschien? oud oorlogsmateriaal? ok.. ik stop met je te bombarderen.. sorry.. ik ben nu eenmaal dol op dit soort puzzels.. :) / :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef geen naam bekend te maken en waardeer je hulp zeer. Geboorteadres is bekend, maar straat bestaat niet meer. De ouders waren nogal overbezorgd en zorgde er wel voor dat ze zelden buiten de deur kwam. Ben ook al bezig geweest in allemaal oude krantjes e.d. van Rotterdam, maar nog steeds niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ik vind dat puzzelen ook wel leuk, maar op den duur wil ik ook wel eens resultaat zien. Normaal gesproken is er maar weinig voor mij verborgen op internet, maar deze keer zie ik het van de zwarte kant.

Antwoorden (6)

Probeer Wieowie eens.
http://m.wieowie.nl/
En
http://www.pipl.com/
Succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens www.wieowie.nl gebruikt? Is naar mijn idee de meest handige zoekmachine als je mensen zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ze al bij google ingevuld? Levert vaak wat op. Anders idd wieowie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het iemand is met wie je op school zat, kan je zoeken op www.schoolbank.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitgesloten
Misschien via:
http://www.spyderweb.nl/
of
http://www.gebeld.nl/
of
http://www.gevonden.cc/
of
http://www.genlias.nl/nl/page0.jsp
of
http://www.stamboomsurfpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens Google Boeken.
Zo kwam ik vandaag iemand tegen die rond 2000 een boek heeft geschreven met een verwijzing naar mijn vader, die al zo'n 15 jaar eerder overleden was.
Dan krijg je weliswaar wellicht niet het hele boek te zien, maar er is weer een aanknopingspunt, want je kunt dan bijv. de schrijver opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, maar geen resultaat