Is het normaal dat mijn haarpunten afbreken tijdens het wassen of borstelen?

Hallo,
Ik heb lang haar en ik merk de laatste tijd dat mn haarpunten sneller afbreken. Misschien let ik er meer op... het heeft geen bulbje, en je kan duidelijk zien aan de kleur dat het een breekpunt is. Het is ook tamelijk lang qua lengte.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Borstel je je haar als het nat is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Ritsuka,
Bedankt voor je antwoord! Ik droog men haar een beetje. Vooral de punten zijn het meeste nat nog. En dan kam ik voorzichtig. Ook merk ik als ik mn haren was dat er in bad ook ligt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kam of borstel je haar in het vervolg alleen nog als het droog is, zolang het nat is is het minder elastisch en breekt het sneller.
Dat er meer haren los komen tijdens het wassen is normaal, dat zijn veelal haren die al los tussen je andere haren zaten, door het wassen komen ze er tussenuit.
Ritsuka
7 jaar geleden
nooit borstelen of kammen als het nat is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Soms heb ik ook uit het niets lange haren zonder het wit puntje eraan. Betekent dat iets? Thanks ladies

Het beste antwoord

Dit is niet abnormaal, de punten van je haar zitten er het langst en hebben de meeste schade opgelopen, door het gebruik van allerlei verzorgings- en stylingproducten, door de droge lucht in huis en de zon bijvoorbeeld. Schaf een tangle teezer aan, daarmee beperk je het breken van je haar. laat ook minimaal 1 keer per 8 weken je punten knippen, om dit probleem te minimaliseren.
De tangle teezer is te koop bij veel kapsalons.
https://www.haarshop.nl/product/tangle-teezer-original-pink-fizz
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt crea!
Dat lijkt me inderdaad vanzelfsprekend! Ik maakte me wat zorgen omdat het toch hele lange punten kunnen zijn. Top van de tip! Zal ik zeker aanschaffen! Gr.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan, de wat langere haren/punten kunnen ook gewoon afgebroken haren zijn, dat gebeurd iedereen op zijn tijd, maar kan ook komen door vocht tekort. Probeer je haar wat minder te wassen, je zal ook zien dat het wassen dan steeds minder vaak nodig is, een keer per week is echt ruim voldoende. Als je minder wast, verspreidt je tijdens het kammen en borstelen het talg van je hoofdhuid door je haar, wat je haar beschermd tegen het uitdrogen, buiten dat is de talg ook nog goed voor je hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de tips crea. Hiernet ging ik door mn haar en ik had een heeeel lang haar mee, maar euhm ik zag geen wit puntje opt uiteinde. Echt de lenge van mn haar in totaal. Thanksss
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!