Wat is een normaal dieet voor vetverlies?

Hallo allemaal,

Sinds augustus sport ik 1 a 2x in de week. Soms met een pauze van een week. Ik let daarbij ook wel regelmatig op wat ik eet, niet teveel ongezonde dingen. In het weekend laat ik dat wel een beetje los.
Echter merk ik dat ik sinds augustus tot nu amper afval en amper mijn 'buikje' verlies.
Ik zou graag eens willen kijken naar een goed gebalanceerd voedselpatroon maar kan door de bomen het bos niet vinden, is brood goed/niet goed, is ei wel/niet goed etc.

Kan iemand mij iets adviseren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ei is goed, brood is goed, sporten en dan een week niet is niet goed. In het weekend het loslaten is niet goed. -Alles draait om wat en hoeveel en hoe vaak en wanneer. - "Sinds augustus sport ik 1 a 2x in de week. Soms met een pauze van een week. Ik let daarbij ook wel regelmatig op wat ik eet, niet teveel ongezonde dingen. In het weekend laat ik dat wel een beetje los." Geen suiker , let op ingrediënten (lees etiketten). Normaal eten, maar eet meer groente, minder koolhydraten en GENOEG. Ga niet heel fanatiek .anders en ook nog .minder eten. Nee, niet doen, wel fruit eten en groente en vooral probeer minstens 3 x per dag te eten. Geen (snoep) tussendoortjes, maar wel een appel of een stuk komkommer bv. Ook heel belangrijk: Bewegen! Niet alleen sporten 3 x per week, maar ook echt meer bewegen. als je wilt afvallen. Ga meer bewegen, iedere dag fietsen naar je werk/school, neem de trap. Ipv een uurtje (meestal langer) computeren, ga een wandeling maken of een fietstochtje. (Leen de hond van de buren en loop op zondagmiddag ipv onderuit dvd-tje kijken.) Nog een laatste advies: VARIEER , eet eens anders, dus niet elke dag pasta maar ook aardappelen of rijst. Neem niet altijd groene blad groente (sla, spinazie bv - max. 2 x p/wk) en ook met vlees, niet iedere dag kip(filet), neem eens iets anders. Goed eten, variëren, naar buiten, veel bewegen, sporten en doorgaan ook als je denkt dat je niet afvalt. Soms zie je op een weegschaal niet alles wat er gebeurt, spieren zijn zwaarder dan vet. Succes! N.B. Als je volkoren eet (volkorenbrood, volkoren ontbijtgranen, volkoren pasta, zilvervliesrijst) heb je eerder voldoende gegeten. Volkoren geeft meer voldoening. "Van vezels krijg je een vol gevoel en daardoor grijp je minder snel naar snacks. Zo helpen vezels tegen overgewicht. Ook zijn vezels goed voor de stoelgang." (bron)

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/v...

Weinig koolhydraten. Normaal eiwitten. Veel vetten. En natuurlijk een normale hoeveelheid calorieën, die past bij je energieverbruik. (dus iets minder dan je verbruikt) Toegevoegd na 1 minuut: Dus geen tot weinig brood. Relatief veel ei. Toegevoegd na 7 minuten: Als je darmen in orde zijn heb je helemaal geen vezels nodig en sowieso krijg je met groente en fruit al flink wat binnen. In volkorenproducten zit veel fytinezuur, dat is een mineralen blokker, als je gezonde dingen op brood of bij rijst eet kan je vaak beter wit brood of rijst nemen, dan neem je de mineralen wel op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100