Wat is een normaal dieet voor vetverlies?

Hallo allemaal,

Sinds augustus sport ik 1 a 2x in de week. Soms met een pauze van een week. Ik let daarbij ook wel regelmatig op wat ik eet, niet teveel ongezonde dingen. In het weekend laat ik dat wel een beetje los.
Echter merk ik dat ik sinds augustus tot nu amper afval en amper mijn 'buikje' verlies.
Ik zou graag eens willen kijken naar een goed gebalanceerd voedselpatroon maar kan door de bomen het bos niet vinden, is brood goed/niet goed, is ei wel/niet goed etc.

Kan iemand mij iets adviseren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt hier kijken : http://www.voedingscentrum.nl/nl/ik-wil-afvallen.aspx
tinus1969
7 jaar geleden
Mijd suiker, wees matig met koolhydraten. Eet niet mee dan 2-3 keer per dag.
Cryofiel
7 jaar geleden
Of een consult bij een diëtist. Kost wel wat natuurlijk, maar je hebt er veel aan. Beter een echte expert raadplegen dan een internetsite.
Ritsuka
7 jaar geleden
Naast je sporten ook kijken wat je verder aan beweging op een dag doet.
Stress verminderen
Voldoende slapen (7-9 uur voor de meeste mensen)
Voldoende eiwitrijke voeding en groente eten (100 gram eiwitten per dag is een mooi start streven, de adviezen van voedingscentrum van groente en fruit)

Antwoorden (2)

Ei is goed, brood is goed, sporten en dan een week niet is niet goed. In het weekend het loslaten is niet goed.
-Alles draait om wat en hoeveel en hoe vaak en wanneer. -

"Sinds augustus sport ik 1 a 2x in de week. Soms met een pauze van een week. Ik let daarbij ook wel regelmatig op wat ik eet, niet teveel ongezonde dingen. In het weekend laat ik dat wel een beetje los."

Geen suiker , let op ingrediënten (lees etiketten). Normaal eten, maar eet meer groente, minder koolhydraten en GENOEG. Ga niet heel fanatiek .anders en ook nog .minder eten. Nee, niet doen, wel fruit eten en groente en vooral probeer minstens 3 x per dag te eten. Geen (snoep) tussendoortjes, maar wel een appel of een stuk komkommer bv.

Ook heel belangrijk: Bewegen! Niet alleen sporten 3 x per week, maar ook echt meer bewegen. als je wilt afvallen. Ga meer bewegen, iedere dag fietsen naar je werk/school, neem de trap. Ipv een uurtje (meestal langer) computeren, ga een wandeling maken of een fietstochtje. (Leen de hond van de buren en loop op zondagmiddag ipv onderuit dvd-tje kijken.)

Nog een laatste advies: VARIEER , eet eens anders, dus niet elke dag pasta maar ook aardappelen of rijst. Neem niet altijd groene blad groente (sla, spinazie bv - max. 2 x p/wk) en ook met vlees, niet iedere dag kip(filet), neem eens iets anders.

Goed eten, variëren, naar buiten, veel bewegen, sporten en doorgaan ook als je denkt dat je niet afvalt. Soms zie je op een weegschaal niet alles wat er gebeurt, spieren zijn zwaarder dan vet.

Succes!

N.B. Als je volkoren eet (volkorenbrood, volkoren ontbijtgranen, volkoren pasta, zilvervliesrijst) heb je eerder voldoende gegeten. Volkoren geeft meer voldoening.
"Van vezels krijg je een vol gevoel en daardoor grijp je minder snel naar snacks. Zo helpen vezels tegen overgewicht. Ook zijn vezels goed voor de stoelgang." (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Goed antwoord. Inderdaad: veel bewegen. Elke dag. Niet de roltrap of de lift, maar gewoon met de normale trap. In het begin moet je jezelf daartoe dwingen, na een tijdje gaat het vanzelf (kan ik je uit eigen ervaring vertellen). Wat sport betreft: zoek een sport die je *leuk* vindt. Alleen dan zul je het volhouden. Een sport die je niet leuk vindt is namelijk een verplichting, en een verplichting voelt als een last. Een last raak je graag kwijt, dus zo'n sport houd je niet vol. Beter een minder intensieve sport die je leuk vindt, dan een intensievere sport die je niet leuk vindt. Een sport die je doet is namelijk altijd beter dan een sport die je niet doet. Vezels zijn prima voor de darmwerking. Volkorenproducten dus. En dan geen bruingemaakt wittebrood, maar echt volkoren brood, en ook van andere producten de volkorenversie kiezen. Bijvoorbeeld de rijst *met* vlies. Naast ei kun je ook tonijn eten, dat staat ook bekend om z'n hoge gehalte aan eiwitten.
Weinig koolhydraten.
Normaal eiwitten.
Veel vetten.
En natuurlijk een normale hoeveelheid calorieën, die past bij je energieverbruik. (dus iets minder dan je verbruikt)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus geen tot weinig brood.
Relatief veel ei.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je darmen in orde zijn heb je helemaal geen vezels nodig en sowieso krijg je met groente en fruit al flink wat binnen.

In volkorenproducten zit veel fytinezuur, dat is een mineralen blokker, als je gezonde dingen op brood of bij rijst eet kan je vaak beter wit brood of rijst nemen, dan neem je de mineralen wel op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vezels dragen wel bij aan een vol gevoel en aangezien er toch geen energie in vezels zit, zou ik juist meer vezels eten doordat je hierdoor minder trek krijgt in andere producten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt op zich wel, maar dat ligt er ook aan hoe gezond de vraagsteller wilt gaan.
Ik denk dat ze meer kwaad dan goed doen.
In groente e.d. zitten al meer dan genoeg vezels.