De laatste tijd heb ik zéér veel koud, het lijkt dat ik in de diepvries staat. Heb jij een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (12)

Ja, ik heb een oplossing. Ga maandag even naar je huisarts.
Als je het zo koud hebt kan er wat mis zijn met je bloedsomloop of bloeddruk. En zet in de tussentijd even de verwarming hoog.
13 jaar geleden
Stop met roken, ik doe het ook als een ketter, maar het maakt ook je warmtehuishouding ernstig in de war.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet toch helemaal niet of de vraagsteller rookt?
Ik zou even gaan temperaturen, als je koorts hebt, heb je ook altijd het gevoel dat het zo koud is.

En dan even naar de huisarts...
13 jaar geleden
Misschien heb je bloedarmoede..
Toch raad ik je aan om zoals alle anderen een bezoekje bij de huisarts. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik niet snel naar de huisarts gaan als ik het vaak koud heb. Het is waarschijnlijk wel een goed idee, maar ik zou eerst andere dingen proberen.
Ben je aan het lijnen of eet je anders of minder? Want als je minder calorieën binnenkrijgt dan gewoonlijk dan krijg je het extra koud.
Ook kan het een voorbode zijn van een griepje of verkoudheid.
Of ben je gestopt met sporten of anderszinds bewegen?
Als het langer aanhoudt, dus enkele weken, kun je zeker eens wat dingen laten nakijken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je neemt ook een hele verantwoording op je om iemand te advisereb NIET naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja medische vragen op GV stellen is sowiezo al gevaarlijk he, want je weet natuurlijk nooit hoe betrouwbaar de antwoorden zijn. Misschien is dat mijn fout, maar ik ga er dan vanuit dat mensen weten dat ze hier geen antwoord van profs krijgen. En daarnaast staat er boven de categorie: Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts. En er staat bij mijn antwoord nog onder dat ik vind dat je als de klachten aanhouden je naar de huisarts moet gaan. Ik was van mening dat dit voldoende voorbehoud is, maar goed, ik zal de volgende keer nog voorzichtiger zijn.
Heb jij recent medicijnen gekregen ?
Omdat sommige medicijnen bijwekingen hebben die kunnen leiden tot die kou .
Heb ik jaren teug ook gehad in de zomer . iedereen buiten en zweten en ik binnen met een trui aan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook hartstikke koud voor de tijd van het jaar,
dat vind ik ook.

Jammer dat niet in je profiel staat hoe oud je bent.
Koud hoort bij zwangerschap in het begin.
Maar ook bij de overgang.
Of koorts of iets in je bloedsomloop.
Het kan echt vanalles zijn.

Maar hoe lang is "de laatste tijd"?
Als dat al een poosje voortduurt en de verwarming hoger helpt niet en een extra trui aan helpt ook niet
ja dan moet je naar de dokter.
Morgen een afspraak maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dat lukt niet op zaterdag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon heel erg koud voor de tijd van het jaar, Ik loop de hele dag met een vest aan, ook in huis met de verwarming aan, normaal aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, jij bent nog lekker wakker!
eet en beweeg je wel genoeg?zorg dat je verbrandings-proces op gang komt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je toevallig aan het afvallen? Daar kan het ook aan liggen.

Ik heb het zelf ook altijd ontzettend koud, ook al heb ik sloffen oid aan. Ik heb nu warme thermossokken gekocht, in huis heb ik sloffen gekocht met hittepit er in, die kan je opwarmen in de magnetron en daarna lekker je voetjes er in schuiven :)

Voor mijn handen draag ik binnen huis handschoenen (erhm, ja..), maar dan wel alleen pas als de kou echt pijn doet. Bij ons binnen is het rond de 17 - 19 graden, zelfs in de zomer zijn mijn handen en voeten ijsklompen. Ben al vaak naar de dokter geweest, ligt inderdaad aan de doorbloeding, maar in mijn geval kon de arts niets doen en had mij gewoon thermosondergoed aangeraden.

Niet echt charmant, maar ach, het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja meerdere,1 Stoppen met roken, 2 Op tijd je rust nemen (je uurtjes slapen), 3 Vitamine gebrek. 4 Sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer te achterhalen waar het vandaan komt, is er zoms iets belangrijks veranderd in je leefpatroon.
Laat je bloeddruk controleren en deponeer je klacht bij de huisarts.
Ga niet zelf dokteren want dan kan je meer schade aanrichten dan genezen.
Bij twijfel altijd ff een huisarts daarplegen, daarmee voorkom je dat je klachten gronisch worden.
Zorg dat je (eenmaal bij de dokter) zoveel mogelijk informatie hebt. Welke factoren een rol spelen (wat je weet)heb je het erger smorgens of juist niet of altijd even erg. Al eens eerdergehad in hetverleden, zo ja hoe opgelost etc.
Als ik lang niet eet zeg maar meer dan 12 uur, dan krijg ik soms een lichte hoofdpijn of erg koud. logisch want de briketten zijn dan op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon de verwarming een graadje hoger stellen en warm aankleden en wanneer je stilzit, 's avonds bijvoorbeeld, lekker met een warme deken op de bank.