Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaat de Stofmijt in je longen naar toe?

Gister te horen gekregen dat ik zwaar allergisch ben )-:

Nu vertelde die dame dat stofmijt ook in je longen terecht komt. Maar hoe komen die er weer uit? Dat zijn dus feitelijk beestjes. Feitelijk zou je dan verwachten dat dit zich ophoopt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

haha, het is niet de huisstofmijt die je inademt, maar de uitwerpselen van de mijt. En die worden inderdaad via slijm en trilhaartjes afgevoerd naar je slokdarm, net als al het andere vuil dat in je longen terecht komt (roet, sigarettenrook, stof etc..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar komt dat gekriebel in je keel vandaan ;D.
Ik denk dat je lichaam het gewoon opneemt en dat je het uiteindelijk weer uitpoept.

of plast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beestjes gaan wel dood in je longen neem ik aan en vervlogens worden ze door de trilhaartjes en het slijmvlies weer naar buiten gewerkt als snot. Net als in principe alles wat je inademt dat er niet thuishoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle ongerechtigheden die in de longen terechtkomen, en die niet (zoals virussen) door het longslijmvlies heendringen, worden door de trilhaartjes omhoog gewerkt. Achter in de keel, waar luchtpijp en slokdarm samenkomen, worden ze dan afgevoerd naar de maag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding