Wat betekent afkorting uRL?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Persoon & Gezondheid?

Antwoorden (1)

Een Uniform Resource Locator (afgekort URL) is een gestructureerde naam die verwijst naar een stuk data. Voorbeelden zijn het unieke adres waarmee de locatie van een webpagina op internet wordt aangegeven of een e-mailadres. In de naam is alle informatie opgenomen over de benodigde techniek om de betreffende gegevens te bereiken. De URL is een bijzondere vorm van de URI.
URL's zijn opgebouwd uit de volgende onderdelen:

Een protocol.
Authenticatiegegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord.
Een domeinnaam.
Een poortnummer.
Een padnaam.
Een zogenaamde querystring.
Een zogenaamde fragmentidentifier.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus en deze
http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/64513-wat-is-een-url.html