Ik vraag me al de hele tijd af als je een transgender bent als je ook een penis donor kan hebben.En een mannen borst donor bestaat.??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Ik volg je vraag niet onduidelijk wat je nu bedoeld
Amadea
7 jaar geleden
Nee. Die lichaamsdelen moeten van eigen materiaal worden gemaakt, omdat het anders wordt afgestoten.
Erna55
7 jaar geleden
https://www.scientias.nl/patient-van-eerste-succesvolle-penistransplantatie-wordt-vader/ Er zijn al penistransplantaties uitgevoerd.
Maar voor zover bekend nog niet bij transgenders.
Ritsuka
7 jaar geleden
Met borstweefsel weghalen heb je al een 'mannenborst'
Amadea
7 jaar geleden
Zo'n transplantatie is risicovol. De patiënt moet rekening houden met bloedingen, infecties, psychologische klachten en het innemen van medicijnen die de kans op kanker vergroten. Deze medicijnen zijn bedoeld om het afstoten van de penis door het afweersysteem van het lichaam te voorkómen. Bovendien is het maar afwachten of nieuwe penis volledig functioneert. De operatie kost duizenden euro's en duurt ongeveer twaalf uur. http://www.volkskrant.nl/buitenland/chirurgen-klaar-voor-eerste-penistransplantatie-in-vs~a4203894/

Antwoorden (1)

Bij een transgender man kan met het eigen weefsel een penis opgebouwd worden.
Je hebt geen penisdonor nodig.

Een mannenborst hoeft niet gegeven te worden, het verwijderen van het vrouwelijk borstweefsel voldoet.

Uit bron :
Transjongens die een penisoperatie willen, kiezen uit twee soorten penisoperaties. De een heet ‘metaidoioplastiek’, de ander ‘falloplastiek’. Bij een ‘meta’ wordt van je clitoris een minipiemel gemaakt waar veel seksueel gevoel in zit. Bij een ‘fallo’ krijg je een penis van normaal formaat, met behulp van huidweefsel uit je arm of been. Je clitoris zit bij een fallo ‘verstopt’ in de schacht van je penis. -----
Erna55
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/transgend...
WOOPS! deze pagina bestaat niet Deze wel
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/transgender/seks-na-je-operatie