Stel je hebt 5 aminozuren, hoe kan je deze het snelste verteren ? Eerst endopeptidase of eerst exopeptidase

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Misschien kun je wat achtergrond geven, hoe je aan deze vraag komt?

Antwoorden (1)

Je hebt geen invloed op je spijsverteringssysteem. Gelukkig maar.
En verteren betekent niet het afbreken van het voedsel, maar het oplosbaar maken.
Bovendien, aminozuren breek je niet af. Dat zijn uiterst belangrijke bouwelementen voor je lichaam. Die worden niet kapot gemaakt.
Eiwitten, zijnde een keten van aminozuren, worden afgebroken tot losse aminozuren. Dat gebeurt vooral ook al door het maagzuur.
Reddie
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller bedoeld hoe je het snelste een peptide (bestaande uit 5 aminozuren) tot losse aminozuren kan afbreken.
Reddie
7 jaar geleden
@Utrecht,
De vraag staat in de categorie gezondheid, en niet in de categorie scheikunde.
Vandaar mijn eerste zin.
En als het een scheikundige vraag zou zijn dan zou die aan alle kanten fout zijn.