Krijg je langere wimpers als je ze eerst een 1 of 2 mm afknipt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, haar is dood materiaal. Het is een optische illusie omdat als je een stukje knipt de puntjes automatisch dikker zijn geworden en daarom over tijd langer lijken... is beslist niet zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nog erger @Lobke, als je om wat voor reden ook wimpers verliest, is het maar de vraag of ze allemaal terugkomen. Niet doen dus, niet afknippen, maar ook niet uittrekken. Wel kun je valse wimpers (laten) opplakken, dat is geen probleem.

Antwoorden (1)

Wimpers worden niet ineens langer als je ze regelmatig gaat knippen of bijpunten.
De haarwortel krijgt geen signaal van de haarpunt om ineens harder te gaan groeien als je de punt afknipt. De lengte van wimpers is, evenals de lengte van het hoofdhaar, genetisch bepaald.

Als je je wimpers hebt geknipt, hoe lang duurt het dan voor ze weer gaan groeien?
Wimpers hebben een groeicyclus die tussen de zes en acht weken ligt. Dit wil zeggen dat een wimper er tussen de zes en acht weken over doet om zichzelf te vernieuwen. Niet alle wimpers zitten echter in dezelfde groeifase (anders zou je op een bepaald punt geen wimpers hebben), dus men zegt dat het ongeveer twaalf weken duurt voor alle wimpers vernieuwd zijn.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prima antwoord +