Wat voor oordoppen kan ik het beste gebruiken om niet wakker te worden van de haan en duiven in de buurt?

Ik heb speciale slaap-oordoppen (paars) van B.... Horen maar deze helpen helaas niet. Heeft iemand tips voor echt effectieve oordoppen? Oordoppen op maat laten maken is nogal prijzig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slaap je in de buitenlucht? Of is je huis niet zo goed geïsoleerd?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slaapkamerramen op de kierstand is normaal, moet kunnen.
Tegen dat duivengeluid van roekekoereroekeroe is geen enkele isolatie opgewassen. Zelfs geen gesloten driedubbele ramen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal mee eens JoanDArc. Dank!

Het beste antwoord

Normaliter zou ik Sleepsoft aanraden, die zitten het lekkerst. Maar ze dempen maar 25 dB en niet de hoge tonen (opdat je de wekker nog kunt horen).

In dit geval zou je de oordopjes 4-Comfort Silence (demping 34 dB) of Soft Fit (demping 35 dB) kunnen proberen. Die dempt ook de hoge geluiden.

Of de De E-A-R SOFT FX. Die dempt het geluid nog beter (SNR 39).
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV, heel hartelijk dank voor je antwoord en alle links. Ik denk dat ik jouw opties 2 en/of 3 maar eens ga proberen.
SimonV
7 jaar geleden
Hopelijk heeft het effect. Omdat geluid ook binnenkomt via je neus, mond en botten (botgeleiding), is 100% stilte helaas niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+plus, want men moet toch nog wel iets blijven horen.
Proberen je er niet aan te ergeren (vooral aan dat constante duivengeluid) wil wel eens helpen, maar dat lukt niet iedereen en ook niet altijd.
SimonV
7 jaar geleden
Ik heb even gekeken: de oordopjes die je nu gebruikt dempen 22 dB. Dus de geadviseerde dopjes zouden beter moeten dempen. http://www.beterhoren.nl/-/oordoppen-slapen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel dat je het aantal decibellen van mijn huidige oordoppen zelfs nog hebt nagekeken SimonV! Dat zie ik nu pas (2 weken later), want van Goeievraag.nl krijg ik geen berichten over reacties en antwoorden op mijn vragen.
Nogmaals dank voor alle tips.