Waarom is mijn ontstoken teen nogsteeds niet over?

Ik weet eigenlijk nieteens of hij nog wel ontstoken is. Eerst was hij heel gezollen en rood en pijnlijk en toen heeft de huisarts er een sneetje in gemaakt (2 weken geleden). Hij was daarna niet meer gezwollen en na 2 dagen had ik (bijna) geen pijn meer. Maar het ziet er nog niet echt genezen uit. Zoals ik al zei is het niet meer gezwollen maar de huid is heel erg rimpelig en een beetje paarsig. Het wondje is nogsteeds niet dicht en er komt nogsteeds vocht uit. Het rare is dat het geen pijn meer doet (tenzij je hard op het wondje drukt maar dat lijkt me logisch?) maar dat het niet geneest. Wat kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik zal als het niet weg gaat naar de huisarts gaan misschien heeft hij een oplossing
Amadea
7 jaar geleden
De teen dagelijks een sodabadje geven, dat helpt bij de genezing.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja de huisarts lijkt me een goed idee,weet meer dan wij hier weten

Het beste antwoord

Het probleem is niet eens zozeer de ontsteking, maar veeleer het feit dat de wond na twee weken nog steeds niet dicht is. Dat kan betekenen dat er toch nog een ontsteking aanwezig is; het kan echter ook betekenen dat de doorbloeding erg slecht is.

Als het alleen maar een restant ontsteking is, is dat niet zo'n probleem. Dan hoef je alleen maar te wachten.

Als het probleem echter wordt veroorzaakt door een slechte doorbloeding, kan dat wel een probleem zijn. Vooral omdat een slechte doorbloeding in de voeten en tenen de voorbode kan zijn van ernstigere problemen.

Kijk dus of je een oorzaak zou kunnen aanwijzen voor de slechte doorbloeding. Bijvoorbeeld knellend schoeisel, strakke sokken, of zelfs een te strakke onderbroek. Ook het lopen op hakken kan tot een slechte doorbloeding leiden.

Is dat allemaal uitgesloten, dan zou ik toch echt teruggaan naar de huisarts. Al was het maar om doorbloedingsproblemen uit te sluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:

Een eenvoudige zelftest voor de doorbloeding gaat als volgt.

Ga met twee personen (de ander is bij voorkeur ongeveer even oud als jij en geen familielid) naast elkaar op de bank zitten, allebei in dezelfde houding, met blote voeten. Blijf een volle minuut zitten. Druk dan allebei hard op de nagel van een teen, zodat die nagel wit wordt in plaats van roze. Laat tegelijk los en kijk hoe lang het duurt voordat de nagel weer roze kleurt.

Als dat bij jou veel langer duurt dan bij de ander, heb je een slechte doorbloeding.

Cryofiel