Kun je afgekeurd worden voor een burn-out-depressie-overspannenheid? Wat is de procedure dan en vanaf hoeveel maanden ziektewet gaat dat lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13K

Het beste antwoord

Ja , je kan afgekeurt worden voor een burnout/depressie, bv omdat het werk wat je doet téveel van je vraagt, dus dan wordt je afgekeurt voor het werk wat je nu doet. Wel wordt er dan gekeken wat nog wél geschikt werk is voor je.
In onderstaande link staat duidelijk hoe alles in zijn werk gaat.
Na 2 jaar ziektewet kun je in aanmerking komen voor een WIA uitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...En die WIA moet je ook niet willen, net zo min al afgekeurd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, niemand wil in de WIA komen of afgekeurt worden.

Andere antwoorden (2)

Voor een burn out of overspannenheid zul je nooit afgekeurd worden. De meeste mensen zullen ook voor een depressie niet afgekeurd worden, immers je kunt altijd weer genezen.

Wanneer je manisch depressief bent en dit belemmert al je dagelijkse bezigheden, zou het kunnen zijn dat je er gedeeltelijk voor wordt afgekeurd.

Tegenwoordig wordt je niet meer zomaar afgekeurd en al helemaal niet voor 100%. Er is altijd passend werk voor iedereen. Hoewel dat in de praktijk vaak tegenvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een depressie in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van de depressie en de mogelijkheid om weer aan het werk te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de depressie??
Leg uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je nog in een depressie zit lijkt het me niet dat je weer aan het werk kan, soms kunnen depressies lang duren, of terug komen.
Ik heb zelf, vanwege depressie's 5 jaar in de WAO gezeten, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle depressies zijn goed behandelbaar, of komen steeds weer terug. Mensen hebben dan al moeite om in het dagelijks leven hun hoofd boven water te houden. Werken is dan geen optie.