Mijn handen zijn heel erg rimpelig en de huid is niet strak, wat kan ik hier aan doen?

Ik ben onder de 18 maar mijn handen lijken wel op die van iemand van 80

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb je ook last van 'droge' handen? Ik heb zelf soms tijden dat m'n handen zo rimpelig lijken. Dit gaat vaak gepaard met droogheid. Een aanrader vind ik schaapherders-handcreme van het reformhuis (kruidje roer me niet, natuurvoordeel e.d.) Succes!

Veel water drinken, maar of dat veel uitmaakt? Jou huidtype is nu eenmaal zo, het zit in je! Ik denk dat je er niet veel aan kan doen! Dit is hoe jou huid is! Helaas :(

Misschien moet je even naar een cosmetica winkel gaan daar hebben ze meestal wel goede cremetjes maar of ze echt werken zou ik eerlijk gezegt niet weten!

Rook je? Dan ligt het misschien daaraan

Invetten en blijven invetten. Vraag bij een goede drogist of apotheek naar een vettende en vochtinbrengende crème (hoeft geen handcrème te zijn!) of een handmasker - vraag ook of je eerst een monstertje mee kunt krijgen of te proberen. Koop katoenen handschoentjes, vet je handen 's avonds in met bijvoorbeeld vaseline, trek de handschoentjes erover aan. Vet je handen in als je naar buiten gaat, gebruik zonnebrandcrème in de zomer en draag handschoenen of wanten als het koud is. Gebruik van die rubber handschoenen als je afwast of anderszins met je handen in het water zit. Zorg dat je bij douchen of in bad gaan niet te heet water gebruikt, want dat droogt je huid nog verder uit (en daarna, je raadt het al, weer goed invetten). Misschien is het even experimenteren wat het prettigste smeersel is, ik gebruik zelf in de winter vaak rozenglycerine van een huismerk: trekt goed in en ruikt lekker. Uierzalf en -crème vinden veel mensen ook prettig. Specifieke handcrèmes vind ik zelf niet zo werkzaam. Ik heb weleens een beetje vaseline gemengd met een olie van Weleda voor de lekkere geur (ik wist dat ik zowel tegen vaseline als tegen die olie kon - mijn vel reageert soms slecht op smeersels). Toegevoegd na 1 uur: Palmers cocoa butter helpt ook erg goed: http://kittybradshaw.com/wp-content/uploads/2008/10/palmers-cocoa-butter-cream-100g-jar.jpg Je krijgt er alleen erg zin in chocola van ;-) en het is niet altijd goed te krijgen.

dat is raar op jouw leeftijd. En eet je wel gezond?Ga zeker naar je huisarts ,er is vast wel iets aan te doen. je kunt een hele vette handcreme nemen alvast. harriet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100