2e graads brandwond dankzij warmte dekentje. Is dit normaal?

Ik ben vannacht in slaap gevallen terwijl ik mijn warmte dekentje nog aan had. Er zitten 2 standen op en ik had hem op 2 staan, normaal zet ik hem altijd uit maar ik had er niet bij nagedacht en was moe.

Nu werd ik wakker met pijn, er zit op mijn bovenbeen een grote blaar en het is rood eromheen. Ik vind persoonlijk dat dit niet hoort qua veiligheids wetten. Ik gebruik het dekentje niet meer en heb de stekker eruit gehaald voor het geval dat het echt mis is.

Nu mijn vraag; is dit een fabrieksfout of is dit normaal?

Verder of ik hiermee kan douchen en wat ik het beste kan dragen qua kleding. Een spijkerbroek lijkt mij pijnlijk.

Alvast bedankt en ik ben benieuwd

De wond is trouwens +- 8 cm

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dit is niet normaal. Een warmtedeken mag warm worden, maar nooit zo heet dat je je er aan kunt branden. Wat je nu moet doen is de blaar proberen heel te houden en steriel afdekken, zo dat er geen infectie optreedt wanneer de blaar stuk gaat.
Mocht de wond toch infecteren, dan zeker naar de huisarts. Als je het nu al niet vertrouwt, dan nu (morgen) al naar de huisarts.
jc54
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
+ En ook contact opnemen met de leverancier van deze deken. Zoiets mag niet gebeuren, ook niet als bijvoorbeeld op de verpakking staat dat je het bijvoorbeeld een maximale tijd mag gebruiken.
Pieter2011
7 jaar geleden
Ik zou zeker de fabrikant, maar ook de Inspectie SZW informeren. Mogelijk wordt het product uit de handel gehaald om verdere ongelukken te voorkomen. Je kunt je melding hier achterlaten:
http://www.inspectieszw.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/veilige_producten/onveilige_producten/
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Je moet sowieso naar de huisarts. Bij brandwonden groter dan een euro munt. Bij een brandblaar van 8cm zit je daar wel op.