Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er achter komen welke soort lichttherapielamp voor mij geschikt is?

Tegen winterdepressie.En zijn de blauwe lampen hetzelfde van werking als de witte?

7 jaar geleden
897
Cryofiel
7 jaar geleden
Wil je zo'n lamp zelf proberen of heeft een therapeut het aangeraden?
flyingcrow
7 jaar geleden
Eigenlijk is het zo,ik heb een Philips Brightlight lamp,toen op aanraden van dokter, maar deze is 10 jaar oud,En ik heb het idee dat het licht een beetje aan het teruglopen is.waardoor het effect een beetje minder wordt.
Cryofiel
7 jaar geleden
Vitamine D gebruiken is alleen zinnig als je een tekort aan vitamine D hebt. Als je geen tekort hebt kun je beter geen vitamines gaan slikken. Het aanvullen van een niet-bestaand tekort kan namelijk gevaarlijk zijn. @flyingcrow, is het een optie om de lamp een kwartier langer te gebruiken, of om een extra sessie bij de lamp te doen?
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt Cryofiel,kan ik altijd proberen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De blauwe en witte lampen van Philips zijn volgens Toine Schoutens van de stichting Onderzoek Licht en Gezondheid net zo effectief. "De blauwe lamp kan heel goed het slaaphormoon melatonine onderdrukken", legt hij uit. "De witte lamp kan dat ook, maar daar is dan meer licht voor nodig."
(Lees meer...)
fremar
7 jaar geleden
flyingcrow
7 jaar geleden
Dankjewel

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding