Wat is een normale hartslag van een meisje van 16?

Ik heb het verschillen van 80 tot 100 slagen per minuut

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.9K
Cryofiel
7 jaar geleden
Da's heel normaal hoor, afhankelijk van hoe actief je bent en hoe sterk je je ergens mee bezig houdt.

Antwoorden (1)

dit moet ergens liggen tussen de 60 à 90 slagen per minuut,tenminste in ruststand.Maar als je steeds met het opmeten bezig blijft dan kan het zijn dat je onbewust door een onderliggende spanning een hogere polsslag krijgt.Dus niet constant aan het meten slaan.

Toegevoegd na 37 minuten:
Niet te veel koffie of energie drankjes drinken!
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!
Ik maak me hier al een tijdje zorgen over.
Wanneer ik s'avonds op bed lig kan het soms over de 100 zijn. Ook over de dag verdeelt klopt het vrij hard.
Ritsuka
7 jaar geleden
als je je echt zorgen maakt, kun je het altijd bij de huisarts na laten kijken.
Maar bedenk je ook dat je je nu al zorgen maakt. Je let er extra op en bent er wat gestressed over, dan kan je hartslag wat hoger zijn daardoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar heb je gelijk in