Klopt het dat karnemelk bloedzuiverend is.?

Dit hebben ze mij vroeger altijd verteld,of wijsgemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Dat klopt wel. Net als yoghurt.

Karnemelk wordt gemaakt door aan magere melk melkzuurbacteriën toe te voegen, waardoor de melksuiker wordt omgezet in melkzuur. Karnemelk kan ook gemaakt worden door aan magere melk citroenzuur toe te voegen.

De lactose wordt gefermenteerd en omgezet in melkzuur. De melkzuurbacterie werkt als een natuurlijke penicilline en is dus zuiverend. Ook direct op de huid werkt karnemelk zuiverend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

klopt helemaal.
net als gember.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 heel interessant wat gember betreft.