Werkt de Prostop laserbehandeling om te stoppen met roken echt, of is dit geldklopperij?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is alleen een hulpmiddel om te stoppen. Het daadwerkelijke stoppen zul je toch echt zelf moeten doen. Het is een verslaving. En je zal dus hard moeten werken om er echt vanaf te komen. Welk hulpmiddel je ook kiest. Uiteindelijk zal ook de hulp stoppen en sta je er alleen voor. En dan moet je ook zonder roken doorgaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je niet voor jezelf stopt omdat je het roken spuugzal bent, maar "omdat het moet" (van wie of wat dan ook) en je eigenlijk stiekem het liefst gewoon wil roken, (liefst ook nog zonder gezeik) , werkt GEEN ENKELE methode of behandeling. Kansloos.
Cryofiel
7 jaar geleden
Het werkt niet, in die zin is het geldklopperij. Het helpt je wel om te stoppen, al was het maar omdat het duur is. Daardoor heb jij het idee dat het wel goed moet zijn. Ook heb je het idee dat je je geld hebt weggegooid als je niet doorgaat met stoppen. In die zin werkt het dus wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies ;-)

Antwoorden (1)

De enige manier om te stoppen met roken, is zelf WILLEN stoppen. En welk hulpmiddel je daar voor gebruikt - of helemaal geen - mag je helemaal zelf bepalen, maar is NOOIT meer dan een HULPMIDDEL. Niets gaat je de motivatie geven om te stoppen ; die moet van binnenuit komen.

Is het daarmee geldklopperij ? Niet per definitie ; als dat net het stapje is dat jij nodig hebt, kan het een hulpmiddel zijn. Maar de meeste mensen die ik kendie gestopt zijn met roken, hebben dat gedaan met behulp van eenvoudige dingen als een balpen om op te kauwen of een elektrische sigaret of gewoon cold turkey. En helaas ook een paar met heftige middelen als Zyban ; daar ben ik dan weer minder enthousiast over.

Welke methode je ook kiest , het is NOOIT meer dan een steuntje in de rug voor een proces dat je ZELF doormoet en een keuze die je ZELF moet maken, en motivatie die je ZELF moet opbrengen.

Eerlijk gezegd geloof ik niet in een lasertherapie ; dat is gewoon een vorm van acupunctuur, en werkt dus uitsluitend op basis van illusie / placebo. Wat prima kan werken hoor, zeker bij iets "mentaals" als roken.

De beste stopmethodes zijn cursussen / vormen van begeleiding die die focussen op je gedrag ; want uiteindelijk is stoppen met roken, vooral ander gedrag / een andere gewoonte aanleren. (afleren) De nicotine ben je ZO van af, weekje of twee hooguit, en je kunt zelfs afbouwen met vervangers als je per se wilt, maar oh, de gewoonte.....die is buitengewoon hardnekkig. En die "prik" je niet weg. Ook niet met laser. Dat moet je helemaal zelf doen.

Mijn advies : doe iets leukers met je geld, als beloning voor het niet meer roken.