Wat voor schade kunnen groeihormonen in vlees van vee toebrengen bij de mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor volwassene en meisjes schijnt het niet veel kwaad te kunnen,omdat die van nature het hormoon estradiol ,dat in groeihormonen zit in hun lichaam hebben. Jongen echter hebben dat niet en krijgen ineens een zeer hoge dosis. Dat schijnt op latere leeftijd afwijkinge aan hun geslachtsorganen en zelfs kanker te veroorzaken.
Dit volgens een artikel in Trouw uit 2002.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of mijn veronderstelling juist is, maar mij valt wèl op dat jongeren alsmaar in lengte toenemen.

Of dat iets te maken zou kunnen hebben met de grote hoeveelheden groeihormonen in het vlees..durf ik echter niet te zeggen. Maar ik wil het bepaald niet uitsluiten.

Groetjes,

Ton