Waar kan ik persoonlijk bezwaar maken tegen orgaandonatie (nieuwe wet)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Antoni
7 jaar geleden
Wil je laten weten dat jij je organen niet beschikbaar wil stellen voor donatie of wil je protesteren tegen de nieuwe wet (die overigens nog in de Eerste Kamer moet worden aangenomen, situatie op 15 september 2016)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je gaat een brief ontvangen waarin je het aan kan geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De wet moet eerst nog door de eerste kamer worden aangenomen en dan krijg je een brief zoal MrTomaat zegt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En je kan het altijd op https://www.donorregister.nl/uwregistratie/digitaal/secure#!/overzicht doen

Het beste antwoord

Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen bezwaar maken tegen een wet (die nog niet is aangenomen) of nee zeggen tegen orgaandonatie.
In het eerste geval kun je een bezwaarschrift indienen, met daarvoor de benodigde aantallen handtekeningen, maar in het tweede geval kun je nee registreren in het donorregister. Dit kan digitaal op de site: www.donorrregister.nl
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.donorregister.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank u