Hoe kun je natuurlijkerwijs vitamine d tekort aanvullen?

Ik zit in de zon en drink al melk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Twee keer per week vette vis eten.

Door vele voedingsmiddelen,de beste zijn: Melk: bevat hoge concentraties vitamine D Portobello paddenstoelen: alle soorten paddenstoelen bevatten vitamine D Sardienen: en verrassend genoeg vooral sardienen uit blik Eierdooiers: barsten van de vitamine D. Zalm: heeft heel wat vitamine D aan boord. Je eet bij voorkeur wilde zalm. Sinaasappelsap: Geef de voorkeur aan zelf geperst sinaasappelsap. Zo profiteer je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen in sinaasappels. Met mate sinaasappelsap uit de supermarkt kan hier geen kwaad. Daar werd dikwijls extra vitamine D aan toegevoegd. Regenboogforel: is zonder de minste twijfel één van de grootste bronnen van Vitamine D. Andere bronnen van vitamine D zijn: Groenten: spinazie, andijvie, groene koolsoorten, allerlei soorten bonen Vette vis: waaronder vooral wilde zalm, paling, tonijn,k forel, makreel, sardienen, heilbot, dorade, haring, en ansjovis Granen: zoals havermout Zuivel: alle magere kaassoorten Orgaanvlees: zoals lever, niertjes en hersenen Dus meer dan keuze genoeg om je vit D aan te vullen.

Bronnen:
http://www.leefnugezonder.be/vitamine-d-te...

Alleen (sommige) dierlijke producten bevatten van nature vitamine D: Vette vis zit tsjokvol vitamine D, ook vlees en ei leveren redelijke hoeveelheden. Zonlicht werkt alleen bij zonkracht 4-5 of hoger, en als je geen zonnebrand smeert. Zonkracht 4-5 is 's zomers een aantal uren voor en na het middaguur, maar 's winters haalt de zon dit niet in Nederland.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100