Kan een overbelasting meer ale 1 jaar duren ?

Hoi , ik heb al 18 maanden heel veel pijn aan mijn pols/duim er is geen oorzaak maar de dokters denken aan een overbelasting maar het duurt nu al zo lang (anderhalfjaar) wat dus mijn vraag is kan een overbelasting meer als 1 jaar duren ?
Ps : ik draag een brace dus ik hou me binnen de pijngrens

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De paar keer dat ik last had van overbelasting was dat enkele weken later weer genezen. De kans dat jij stenoserende tenosynovitis hebt lijkt mij groter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En daar kun je beter geen anderhalf jaar mee rond blijven lopen. Ik ben er vijf jaar geleden en dit jaar mei en juni aan geopereerd en tussendoor eervoorig jaar aan carpaaltunnel. En ik ben zo snel hersteld en pijnvrij, dat ik er spijt van heb dat ik het niet eerder heb laten doen.
Gewoon een doorverwijzing naar de (hand)chirurg vragen.

Antwoorden (1)

De gevolgen van overbelasting kunnen blijvend zijn. Als je maar lang genoeg "door de pijn heen" aan de slag bent gebleven. En daar zijn helaas heel wat klachten bi die sowieso niet vanzelf maar ook met therapie, medicijnen of operaties nooit meer helemaal verdwijnen. De restschade is helaas blijvend.

Dus ja, het kan langer dan een jaar duren.

Het beste is zo snel mogelijk aan de bel trekken ; vaak is het een kwestie van hoe eerder er iets gedaan wordt - iets anders dan rusten, dan dient in eerste instantie om erger te voorkomen - hoe groter de kans op herstel zonder (teveel) restschade.