Ik heb een bultje aan de binnenkanr bij me neuspiercing wat kan ik doen?

Ik heb dus een piercing laten zetten 6 weken geleden maar nu zit er een bultje in me neus wat de piercing blokkeer. Ik heb er nu tree tea oil op gedaan met water dat werkte ook bij mijn vochtbultje. Hoe heet dat bultje binnen in me neus en wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga er maandag even mee naar je huisarts, deze kan je een stift voorschrijven, die helpt dit te genezen.

Antwoorden (1)

Wanneer je een piercing door het kraakbeen van je oor of neus hebt, kun je daar "bultjes" omheen krijgen - kleine, verdikte littekens rondom het gaatje van de piercing. Soms worden deze veroorzaakt door een te loszittend of verkeerd sieraad, door te ruw behandelen van de piercing of door het piercen met een pistool. Vaak is het ook gewoon pech. Als je erop googelt zul je zien dat het heel vaak voorkomt. Zo'n door irritatie ontstaan bultje in het kraakbeen wordt een vochtbultje genoemd, hoewel het niet altijd vocht hoeft te bevatten.

Het bultje is niet gevaarlijk, maar het kan wel vervelend aanvoelen of jeuken. Als je er van af wilt komen zul je veel geduld moeten hebben, want het kan lang duren voordat het verdwenen is. Maar als je doorzet moet het na twee of drie maanden weg zijn. De behandeling met tea tree oil kan inderdaad helpen, maar er zijn nog diverse andere mogelijkheden zoals (zee)zoutbadjes, aspirinepasta, citroensap of honing.
Amadea