Waarom heb ik zo snel heel veel kippenvel op m'n borsten als ik mijn BH uitdoe, terwijl ik het niet eens koud heb?

Hoi ik ben een meisje van 17 en ik heb een vraagje. Elke keer als ik mijn BH uitdoe, heb ik binnen een paar tellen spontaan kippenvel op mijn borsten, terwijl ik het niet eens koud heb. Ik heb het al een lange tijd.
Ik vind het best vreemd en weet niet hoe het komt.
Ook heb ik het alleen op mijn borsten en niet op de rest van mijn lichaam.

Toegevoegd na 12 uur:
Voor de rest verzorg ik ze goed, ook masseer ik ze regelmatig met amandelolie en ik laat ze mooi bruin worden in de zon en daarvoor gebruik ik een goede zonnebrand creme, voor de gevoelige huid.
Dus ik verwen ze wel goed.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Reddie
7 jaar geleden
Misschien door (licht) transpirerende borsten? Wegens niet goed ventilerende BH?
..... "Elke keer als ik mijn BH uitdoe".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat het eerder aan me borsten ligt dan aan me BH, want ik heb het altijd, welke BH ik ook draag.
Zelfs als ik in de tuin, in de zon lig.
Dan doe ik mijn BH even uit, om ze te laten luchten in het zonnetje en dan heb ik het weer gelijk.
Als ik mijn handen om mijn borsten doe, is het weer langzaam weg.
Ik vind het erg vreemd.
Het lijkt letterlijk of ze niet tegen de buitenlucht kunnen, want als ze verpakt zijn in een BH of in me handen of in een handdoen, dan zit er nooit kippenvel op, behalve als ik het koud heb.
Amadea
7 jaar geleden
Kan het zijn dat je eigenlijk een te kleine maat bh draagt? Dus dat je borsten als het ware juichen wanneer dat te strakke ding af mag, ze zaten opgesloten te broeien en hebben nu vrijheid...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan het idd zijn, want ze puilen bijna uit me BH.
Voor de rest verzorg ik ze goed, ik smeer er amandelolie op en ik laat ze mooi bruin worden in de zon, dus ik verwen ze wel goed
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt en hoorde vergelijkbare klacht van groep meiden eens op schoolplein :)
Vooral de push-up en padded BH zijn wat 'vrouwonvriendelijk' en kunnen zo al fijnere huidzenuwen prikkelen ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk @Morella1198 dat je eens naar een goede lingerie-winkel toe moet gaan om met persoonlijk ADVIES een goede bh te kopen. Er is sprake van 2 maten de omvang van je lichaam en de cup-maat. De meeste meisjes/vrouwen kopen een veel te kleine bh en veranderen de maat amper als hun borsten mettertijd groeien of veranderen van vorm. Ga naar een goede winkel met kundige verkoopsters (in Londen zit de beste, maar ja ... te ver en veel geld), die je niet zomaar een duur exemplaar willen verkopen/aansmeren… , misschien is de maat wel goed, maar de vorm niet , ja dat kan ook nog . Of gebruik je een soft bh , terwijl je eigenlijk beugels nodig hebt. Dat is allemaal wel te opperen, maar niet te beslissen op afstand. Antwoord Weet je Morella, als je naar een goede lingerie-winkel toe gaat, kun je daar advies krijgen van verkoopsters die WETEN waar het over gaat… en dan bedoel ik bh’s en de pasvorm daarvan en niet de kunst van het verkopen. Niet alleen de maat is belangrijk van een goede bh (omvang en cup) maar ook de vorm : soft of beugel en daarnaast nog het materiaal. Neem de beslissing om in ieder geval informatie in te winnen; als het een echt probleem voor je is, kun je het zo proberen op te lossen. Succes. Toegevoegd na 5 minuten:
Antwoord:
Kippenvel… misschien is het wel psychisch , kan ook nog. Het idee dat je bh uit gaat en je borsten niet meer bedekt zijn. Ik denk echter dat het aan de bh ligt. Te groot of te klein, verkeerde vorm, verkeerd materiaal, wel of geen beugels, kan allemaal het of een probleem zijn.
Hier achteraan gaan lijkt me het antwoord voor jouw probleem. 1 uur geleden jodokus52
Amadea
7 jaar geleden
Gelukkig is de foto die jij als avatar had geplaatst verdwenen. Want die foto deed mij er ernstig aan twijfelen of de vraag wel serieus was!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het niet gewoon kippevel omdat het zo'n ongelofelijk lekker gevoel is om je beha uit te trekken ???

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dit omdat je een flink temperatuurverschil hebt. Je bh houdt de lucht binnen in warm en de lucht is kouder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik m'n BH uitdoe, ookal is het heel warm, krijg ik het alsnog.
Als het warm is, lig ik vaak in de tuin te zonnen en dan doe ik even me BH uit, maar dan heb ik het ook en dat terwijl de zon erop schijnt en het heel warm is. Als ik mijn handen om m'n borsten doe, dan verdwijnt het weer.
Ik vind het echt vreemd en ik denk dat het niet met de temperatuur te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt of ze niet tegen de buitenlucht kunnen, want als ze verpakt zijn in me handen of me BH of een handdoek, dan heb ik het niet, behalve als ik het koud heb.
Dat komt waarschijnlijk doordat de maat van jouw beha's niet overeenkomt met de omvang van jouw borsten. Ze zijn te klein, zitten te strak, en daardoor is het broeierig warm binnen die cups.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan het inderdaad zijn, van ze puilen uit de cups. Voor de rest verzorg ik ze goed en masseer ik ze regelmatig met amandelolie van en ik laat ze mooi bruin worden, dus ik verwen ze wel goed
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar soms doe ik mijn handen eromheen en dan verdwijnt het weer. Als ze ergens verpakt zitten heb ik het niet, behalve als ik het koud heb.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk @Morella1198 dat je eens naar een goede lingerie-winkel toe moet gaan om met persoonlijk ADVIES een goede bh te kopen. Er is sprake van 2 maten de omvang van je lichaam en de cup-maat. De meeste meisjes/vrouwen kopen een veel te kleine bh en veranderen de maat amper als hun borsten mettertijd groeien of veranderen van vorm. Ga naar een goede winkel met kundige verkoopsters (in Londen zit de beste, maar ja ... te ver en veel geld), die je niet zomaar een duur exemplaar willen verkopen/aansmeren... , misschien is de maat wel goed, maar de vorm niet , ja dat kan ook nog . Of gebruik je een soft bh , terwijl je eigenlijk beugels nodig hebt. Dat is allemaal wel te opperen, maar niet te beslissen op afstand. Antwoord Weet je Morella, als je naar een goede lingerie-winkel toe gaat, kun je daar advies krijgen van verkoopsters die WETEN waar het over gaat... en dan bedoel ik bh's en de pasvorm daarvan en niet de kunst van het verkopen. Niet alleen de maat is belangrijk van een goede bh (omvang en cup) maar ook de vorm : soft of beugel en daarnaast nog het materiaal. Neem de beslissing om in ieder geval informatie in te winnen; als het een echt probleem voor je is, kun je het zo proberen op te lossen. Succes. Toegevoegd na 5 minuten:
Antwoord:
Kippenvel... misschien is het wel psychisch , kan ook nog. Het idee dat je bh uit gaat en je borsten niet meer bedekt zijn. Ik denk echter dat het aan de bh ligt. Te groot of te klein, verkeerde vorm, verkeerd materiaal, wel of geen beugels, kan allemaal het of een probleem zijn.
Hier achteraan gaan lijkt me het antwoord voor jouw probleem.