Op dit moment is er in Nederland maar één patientje met progeria. Verrassend, omdat er in Belgie maar liefst VIER zijn, waarvan - helemaal opmerkelijk TWEE in EEN gezin. Een kans van 1 op ....miljoenen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het Nederlandse patiëntje is de inmiddels ongeveer 6/7 jarige Bjorn Nabuurs. De tweede link is naar zijn website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het syndroom van Marshall-Smith. Er zijn in Nederland drie kinderen met deze ziekte (wereldwijd zijn dat er ongeveer 20).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17 las ik op http://www.zzf.nl/
Ik weet niet of jij dit als ziekte kan zien : maar er zijn er maar enkelen in nederland die de ingewanden in spiegelbeeld hebben : de ingewanden zitten net aan de andere kant dan normaal is !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch zijn dat er nog een hele hoop ; 1 op de 10.000 mensen ; dat is ongeveer net zo veel als met het syndroom van Treacher Collins, ook zeldzaam, maar niet ZO zeldzaam dat er maar 1 of 2 van rondlopen.
Toch nog een hele dikke duizend in Nederland alleen al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist wel dat er meerderen waren .maar dat er maar enkelen zijn die alles in spiegelbeeld hebben .
Familiaire drukneuropathie, helaas. Gelukkig heel zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij had problemen die uiteindelijk, na jaren, veroorzaakt bleken te worden door de hypophyse. Z'n hormoonhuishouding was totaal verstoord. Een boel artsen misten die diagnose, omdat die maar 2 x per jaar in Nederland gesteld wordt, en alleen in het Erasmusziekenhuis in Rotterdam kan worden behandeld met een operatie.