30 minuten per dag bewegen - moet dat een half uur in één keer of mag je die 30 minuten over de dag verdelen?

Bijvoorbeeld verdeeld over schoonmaken in huis, trappenlopen, tuinieren, rennen om de bus te halen, ...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

mij lijkt dat het achter elkaar moet, maar dan kan ik me afvragen, wat maakt het uit of er 5 minuten tussen zit... dus dan zeg ik weer 30 min verdelen is ook goed. het gaat er denk om of je 30 minuten intensief beweegt, ik denk dat als je aan het typen bent, beweeg je wel, maar niet intensief. je loopt op een dag, maar dan doe je dit niet intensief, als je wandelt, doe je dit intensiever en daar gaat het om, misschien kun meer informatie op de site vinden: http://www.30minutenbewegen.nl

Dat mag inderdaad over de dag verdeeld zijn , zolang je over een gemiddelde dag maar MINIMAAL 30 minuten stevig (!) in beweging bent. De dingen die je noemt zijn prima, maar voor je aan een half uur zit ....?? Zou ik er nog wel bij op de fiets naar de niet dichtsbijzijnde supermarkt rijden, dan zit je in de regel wel goed.

3x 10 minuten kan en ja: een half uur achter elkaar ook. misschien afwisselen, kijken wat je qua energie het best kunt doen.

De bedoeling is dat je hartslag over een periode door gezonde inspanning fors hoger is dan de 70 slagen die het in rust maakt. Dus als je door inspanning je hart gedurende een wat langere periode per dag , opgeteld minimaal een half uur boven de 150 slagen komt, heb je de doelstelling bereikt. Een trap in een gebouw met verscheidenen verdiepingen in een sprintje omhoog nemen en dat meerder malen per dag werkte bij mij prima, een hartslag van rond de 40 in rust en een uitstekende bloeddruk was het resultaat. Het is dus niet nodig een rigide trainingsprogramma op te stellen, als je in de situatie waar je in zit een dergelijk trainingsprotocol kunt implementeren ben je al goed bezig. Destijds was er overigens niemand die mij op die trap naar boven bij kon houden, het leuke was wel dat deze trap steeds meer als trimbaan gebruikt werd. Met zes verdiepingen was het een flinke uitdaging. Dus ook ouders die hun kinderen op de fiets ophalen en op de weg zonder de kinderen even flink doortrappen komen ook een eind in de goede richting. Heel veel actieve ouders komen wellicht aan hun beweging. Keihard naar de Mc Donald rennen op 2KM afstand of meer , een side salade nemen en dan weer terugrennen, maakt zelfs een bezoek aan deze keten een gezonde bezigheid, naar mijn persoonlijke mening (anders krijg ikstraks nog een advocaat van MD op mijn dak, dat is niet gezond voor mijn portemonnee.

Dat mag in stukjes maar als je 30 minuten achter elkaar beweegt is het ook goed. Als je wilt afvallen moet je langer bewegen dan 30 minuten want na 30 minuten ga je pas afvallen, dat noemen ze dan duursport. Het maakt niet uit wat je doet, fietsen, wandelen hardlopen enz. als het maar meer is dan 30 minuten. Tot 30 minuten is het gewoon heel erg gezond.

Dat 30 minuten bewegen vind ik zelf nogal aan de lage kant. Ik fiets per dag 60 minuten (30 heen, 30 terug) van en naar mijn werk en dan heb ik nog niet het gevoel dat ik voldoende heb bewogen. Maar goed, het is dan ook echt een minimum. Erboven zitten kan allerminst kwaad!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100