ik heb hevige buikgriep en sinds gister ook plotseling een vervelende zeurende pijn in mijn onderrug, weet iemand wat dit is?

Sinds een aantal dagen hevige buikgriep en gister middag kreeg ik opeens plotseling een vervelende zeurende pijn in mijn onderrug. Beweging gaat moeilijk en bukken lukt vrijwel helemaal niet. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan zijn dat buikpijn uitstraalt naar de rug, maar het zou ook kunnen dat er iets anders aan de hand is en dat je dus geen buikgriep hebt. Ik weet niet of je ook koorts hebt, maar een blindedarmontsteking of bijvoorbeeld nierbekkenontsteking kunnen ook buikpijn, misselijkheid en overgeven veroorzaken en zouden dus - zeker in een beginstadium - verwart kunnen worden met een buikgriep. En zo zijn er meer inwendige problemen die dit beeld zouden kunnen veroorzaken. Een meer onschuldige mogelijkheid is menstruatiepijn, maar je vertelt te weinig om te kunnen vaststellen of daar sprake van zou kunnen zijn (zo weten we niet of je man of vrouw bent en wat je leeftijd is). Daarnaast zou je last kunnen hebben door het langdurig op bed liggen, maar hoewel je daar weinig over zegt, heb ik toch het idee dat de pijn daar te hevig voor is. Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de huisartsenpost en daar je verhaal voor te leggen. De assistente kan dan beoordelen of het nodig is dat je door een arts gezien wordt, of dat je nog even af kunt wachten. Toegevoegd na 1 uur: *verwarD worden (dat krijg je als je te snel wilt tikken) Maar het advies staat nog steeds, uiteraard. Zéker bij koorts of verhoging: buikgriep geeft meestal geen koorts of alleen wat verhoging, dus de kans dat er dan toch iets anders (mee)speelt, wordt daarmee groter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100