Kan je verbranden als je een maand niet gezond hebt?

Ik heb vanaf 2 april niet meer gezond. Ik ging in 2015 naar Turkije waar ik toen vervelde en daarna daar weer bijkleurde en sindsdien heb ik iedere keer lope zonnen en in winter af en toe zonnebank. Dus ik heb nog een bruine duidelijke afscheiding. Maar ik hoorde wel dat je huid iedere 28 dagen vernieuwt. Dus zou ik nu omdat ik nog wel bruin maar 6 weken niet gezond heb wel kunnen verbranden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Of je kunt verbranden is van meerdere factoren afhankelijk, als eerste de weerstand van je huid: Je geeft aan dat je in Turkije de zon hebt opgezocht en hier op een zonnebank hebt gelegen, dat betekent dat de luchtgesteldheid anders is dan die we gewoon buiten hebben, hierdoor kan de huid sneller uitdrogen (zeker als er meer wind staat) en kan je als nog verbranden. Daarnaast is ook de hoeveelheid UV die je lichaam bereikt ook per geval en plaats verschillend en juist de UV straling maakt dat jij je eigen kunt verbranden ook al heb je een volledige bruine huidskleur. Mijn advies is: Hoe je eigen aan de adviezen die op teletekst wordt gegeven omtrent de duur van zonnebad, niet alleen om verbranden maar ook om huidkanker te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100