Uitgetrokken haar groeit dat terug??

Ben van het weekend aangevallen en in elkaar geslagen na het stappen...
Nu heeft ze een hele pluk haar uit m'n hoofd getrokken.. sommige met wit bolletje sommige zonder... kale plek als gevolg...
Groeit dit nog terug??

Weet jij het antwoord?

/2500

Wel, het spijt me dat ik het je moet zeggen, maar het kan zijn dat je haar niet terug groeit. Of dit al dan niet het geval zal zijn en hoe lang dit zal duren hangt grotendeels af van: A) of de follikels al dan niet beschadigd werden bij het uittrekken en B) het tempo waaraan je haar normaal gezien groeit. Het gemiddelde haargroeitempo is 1,25 cm per maand. Bij jou kan dat wat sneller of wat trager dan het gemiddelde zijn. Dit is allemaal genetisch bepaald. Het haar van de meeste mensen groeit echter dicht genoeg bij die 1,25 cm per maand om niet te onderscheiden te zijn in lengte. Wat de plek op je hoofd betreft waar haar uitgetrokken werd: als de follikels beschadigd werden, dan kan het nog steeds zijn dat ze genezen, maar dat zal wat extra tijd vergen. Ik zou oordelen dat als je na ongeveer drie maanden nog geen nieuwe haartjes ziet verschijnen op die plek, je dan vermoedelijk moet aannemen dat de haartjes daar voorgoed weg zijn.

Bronnen:
http://www.kapsels.net/haarvragen/uitgetro...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100