Uitgetrokken haar groeit dat terug??

Ben van het weekend aangevallen en in elkaar geslagen na het stappen...
Nu heeft ze een hele pluk haar uit m'n hoofd getrokken.. sommige met wit bolletje sommige zonder... kale plek als gevolg...
Groeit dit nog terug??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt eraan, als het haarzakje erg beschadigd is niet, anders wel. Een haarzakje kan beschadigen doordat de haar tegen de groeirichting in, eruit is getrokken. Wacht even af, dan weet je het. Geniet van het zonnetje dat stimuleert de haargroei.
paulus811
7 jaar geleden
Het wordt steeds gekker in dit land. Ik zou aangifte doen en de herstelschade verhalen op de dader. Waar haarzakjes verdwenen zijn groeit het niet meer terug, maar er zijn behandelingen om het elders weg te halen en te implanteren op de kale plek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van t zonnetje genieten zit r helaas niet in doordat ze me zo hard aan m'n haar heeft getrokken heb k hersenschudding en whiplash overgehouden.. kan t felle licht niet hebben nu..
Aangifte is gedaan .. schade claim komt er ook aangezien ze opgepakt is..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat groeit weer terug. Het kan alleen wel een jaar of twee duren.

Antwoorden (1)

Wel, het spijt me dat ik het je moet zeggen, maar het kan zijn dat je haar niet terug groeit. Of dit al dan niet het geval zal zijn en hoe lang dit zal duren hangt grotendeels af van:
A) of de follikels al dan niet beschadigd werden bij het uittrekken en
B) het tempo waaraan je haar normaal gezien groeit.

Het gemiddelde haargroeitempo is 1,25 cm per maand. Bij jou kan dat wat sneller of wat trager dan het gemiddelde zijn. Dit is allemaal genetisch bepaald. Het haar van de meeste mensen groeit echter dicht genoeg bij die 1,25 cm per maand om niet te onderscheiden te zijn in lengte.

Wat de plek op je hoofd betreft waar haar uitgetrokken werd: als de follikels beschadigd werden, dan kan het nog steeds zijn dat ze genezen, maar dat zal wat extra tijd vergen. Ik zou oordelen dat als je na ongeveer drie maanden nog geen nieuwe haartjes ziet verschijnen op die plek, je dan vermoedelijk moet aannemen dat de haartjes daar voorgoed weg zijn.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt +, grote kans dat een deel van de haren wel terugkomt.