wat betekent het witte puntje aan een haar?

Het is mij al opgevallen dat ik steeds een wit puntje heb aan mijn haar dat uitvalt ( het is niet gespleten)

Ik vroeg me af of dit normaal is en wat het juist betekent. Normaal zijn het meestal hele lange haren die ik verlies, maar af en toe zitten er veel kortere (lengte) bij.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
29K

Het beste antwoord

Dat witte puntje bestaat uit de verhoornde cellen van de haarfollikel. Het duidt erop dat het uitgevallen haartje zich in de telogene fase bevond. Dat is de `rust’-fase in de haargroei die eindigt met uitstoting van de haar, zodat er in dezelfde follikel een nieuwe haar kan gaan groeien. Dat is de natuurlijke gang van zaken. Een wit bolletje zegt - in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt - niets over of een haar weer terug gaat groeien of niet. Zowel gezonde als aangetaste haren vallen in de telogene fase uit.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Juist, meestal is er al een nieuwe haar op komst. Zorgen maken over haaruitval hoeft pas als er echt dunne plekken zijn, waar de hoofdhuid tussen de haren te zien is, of echt kale plekken te zien zijn. De haren op de hoofdhuid worden ook niet allemaal even lang.

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! :D