rustig aan doen, je lichaam geeft aan dat er iets niet goed is met je maag/buik. Luister dus naar je lichaam en ga zitten of liggen. Een aspirine kan helpen maar doe dan nog steeds rustig aan, je voelt de pijn dan niet maar je lichaam heeft wel pijn! Dus rusten maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als ik buikpijn heb, dan pak ik een pepermuntje en zuig erop.
Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb het idee dat het helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke maand een pijnlijke menstruatie en daarbij ook nog pijn tijdens het vrijen, dat is echt niet meer normaal. Het kan gaan om endometriose. Raadpleeg een gynaecoloog om deze mogelijkheid uit te sluiten.

Als u pijn hebt in de onderbuik wanneer de menstruatie uitblijft, dan moet u snel naar uw gynaecoloog. Het kan gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een miskraam.

Een zeer hevige pijn zoals een dolksteek kan wijzen op peritonitis (perforatie van een deel van de darm). Dit is een spoedgeval!

Buikpijn die gepaard gaat met koorts kan een aanwijzing zijn van salpingitis (een ontsteking van de eileiders). Om deze mogelijkheid uit te sluiten, moet zo snel mogelijk een arts geraadpleegd worden.

Een pijnlijk gevoel, dat gepaard gaat met een branderig gevoel bij het plassen en met koorts, kan wijzen op een mogelijke ontsteking van het urinestelsel die aan het verergeren is.

Een niersteen in de urinewegen kan gepaard gaan met intense pijn in de rug of in de zij. De pijn kan uitstralen naar de onderbuik, en bij de mannen zelfs tot in de teelballen. Het gaat in dit geval om een nierkoliek, een felle kramp. De pijn kan zo erg zijn dat de persoon in kwestie zelfs moet braken.

Intense pijn aan de rechterkant van de onderbuik kan een aanwijzing zijn van appendicitis. Met of zonder koorts, kan de pijn gepaard gaan met braken. Dit is een spoedgeval.

Een eierstokcyste of eierstokkanker zijn ook aandoeningen die kunnen leiden tot hevige pijn in de onderbuik.

Een gevoel van pijn dat gepaard gaat met constipatie of retentie van darmgassen sinds meer dan 24 uur, zou kunnen wijzen op een darmafsluiting.

We moeten zeker onthouden dat elke pijn in de onderbuik moet leiden tot een min of meer dringende raadpleging van een arts. Deze zal onderzoeken uitvoeren (klinische test, biologisch onderzoek, scan) om de oorzaak van de pijn te kunnen bepalen. In vele gevallen, zal de arts u nadien geruststellen en in staat zijn om de pijn te verlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik een keer gehoord heb als je maagpijn hebt dat je dan cola moet drinken..??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de soort buikpijn, en de reden... als het krampbuikpijn vanuit je darmen is helpt masseren rond je navel vaak wel goed... (met de klok mee voor iemand die ernaar kijkt). Een warme kruik is ook altijd fijn... ook bij andere krampen zoals menstruatiepijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij een grote mok pepermunt- of venkelthee.
Venkel gaat bovendien ook nog gasvorming tegen, dus als je ook in je darmen pijn hebt, en niet alleen in je maag, zou dat een aanrader zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoe en of waar de buikpijn vandaan komt, menstruatiepijn? een 'gewone' buikpijn.
vaak helpt een warme kruik en even rustig an doen ook.
vertel svp wat meer over de eventuele oorsprong, okay.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijven over je buik zodat het warm wordt.