Heeft de houding waarin je slaapt invloed op de kwaliteit van je nachtrust?

Is het bijvoorbeeld beter om met je benen gestrekt te slapen dan wanneer je ze opgetrokken hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ieder mens ligt op zijn of haar manier het lekkerste in bed.
De een ligt graag op de rug,de ander op de zij of buik.
Je neemt snel een houding aan wat het lekkerste ligt en waarmee je lekker in slaap valt.

De houding waarin je slaapt is wel van invloed,ook al vind je het zo lekker liggen op bijvoorbeeld de buik.

Op de buik slapen bijvoorbeeld:
Het bekken zakt in de matras en dat veroorzaakt een slechte houding. De rug is gewelfd, wat druk uitoefent op de gewrichten. Bovendien ligt het hoofd op de zijkant (dat kan cervicale problemen met zich meebrengen).
Het kan dus zo zijn dat je wel geslapen hebt,maar niet uitgerust wakker word.

Dankzij een goede slaaphouding en voldoende rust kunnen de tussenwervelschijven zich 's nachts herstellen door vocht op te nemen. Indien je wervelkolom niet op de juiste manier wordt opgevangen door je slaapcomfort, dan nemen sommige tussenwervelschijven niet genoeg vocht op en kunnen ze verharden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens slaapt nooit in een houding. Je draait je zeker 40 x per nacht om, dus je spieren liggen nooit te lang in dezelfde houden.

Veel belangrijker is de conditie van je matras, kussen en dekbed en de atmosfeer in de slaapkamer.

Een goed geventileerde schone slaapkamer met een goed bed en matras dragen enorm bij aan de kwaliteit van je slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke houding waarin je kunt ontspannen is een goede. Ben je mediamiek is het raadzaam om je poorten te sluiten, want dan wordt je niet lastig gevallen door entiteiten.