In ieder geval niet te vaak wassen. Gebruik een milde shampoo waar oliën in zijn verwerkt. B.v. olijfolieshampoo of amandelolieshampoo. Daarnaast gebruik je een goede conditioner.

Verder is het belangrijk dat je op je voeding let. Vitamine E en B is goed voor huid en haar en nagels.
Het zit in b.v. zuivel, groente, volle graanproducten, olieën, eieren, vis, vlees en noten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nooit te föhnen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik zelf veel last van helaas... En ontzettend veel produkten bij de kapper gekocht, dure haarmaskers en conditioners. Nu gebruikte ik laatst bij mijn ouders gewoon Palmolive cremespoeling en mijn haar was een stuk minder droog. Heerlijk zacht. Maar, qua verzorging of voeding doet dit minder. Daarvoor zijn de kappersprodukten vaak beter. De supermarktprodukten hebben vaak als bestandsdeel siliconen. Het zorgt ervoor dat er een laagje om je haar ontstaat, waardoor het zachter wordt, maar niet direct doordringt tot in de kern van de haar. Het perfecte product heb ik dus helaas nog niet gevonden. Door gebruik van de stijltang, fohnen, haar verven of permanenten wordt het haar en stuk droger. Beter om dat dus allemaal niet te doen... Succes! Oh ja, de zon droogt het haar ook vaak uit. Een beschermend haarmaskertje (van bijvoorbeeld Schwarzkopf, zit een factor in) helpt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het wassen olijfolie erop, omwikkel dit met alluminium folie en laat het een half uur of langer zitten. Het jeukt en kriebelt een beetje omdat de olie wat warmer wordt op je hoofd.
Hierna goed uitwassen en dan een scheutje wasverzachter in je haar.
Gevolg, prachtig glad en zacht haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral vis eten is goed voor je haar, niet alleen je lijf.
Vis heeft nl. natuurlijke olieën. Bedenk wel dat het ca. 3 dagen duurt voor de voedingsstoffen die we eten ons haar bereiken. Nog een goede tip is je haar borstelen vanaf de haarwortel tot de haarpunt. Tegenwoordig borstelen vrouwen hun haar niet meer zo, terwijl het de groei stimuleert, de bloedcirculatie verhoogd net zoals het
vochtigheidsgehalte. Het neemt wat tijd in beslag en discipline maar het resultaat zul je zien. Lichamelijke oefeningen stimuleren ook gezond haar, na een maand zul je dan ook resultaat zien bij regelmatig sporten.
Een goede vochtinbrengende shampoo, cremespoeling en niet uitspoelbare haarconditioner worden ook sterk aanbevolen. Zoek in de winkel naar de woorden 'vochtinbrengend' en 'hydraterend'.
Vergeet oliebehandelingen,deze gaan niet tot aan de haarschacht maar alleen de buitenlaag en dekken het haar af als een hoed. Vocht is wat je nodig hebt, want dit is verloren gegaan. Drink dus veel water. Het helpt niet alleen rimpels te voorkomen maar is ook goed voor je haar. Als je een theel. levertraan toevoegt aan je sap `s morgens bij het ontbijt, zul je al snel veranderingen merken aan je huid en haar. Borstel ook altijd je haar voor je shampoo gebruikt. het maakt het haar losser en haalt het vuil makkelijker uit je haar. Natuurlijk is föhnen erg slecht, hitte zowiezo zoals een krultang en hete krulspelden. Wist je dat krulspelden weer helemaal in zijn?
Het blijft ook nog eens langer zitten en in de tijd dat je de krulspelden aan de lucht laat drogenkun je zoveel dingen doen zoals E-mail checken, telefoneren, de was uitzoeken en in de machine doen, stoffen, dweilen enz. Voor meer kracht en elasticiteit, probeer je haar zo min mogelijk met hitte te drogen, echt dat scheelt enorm.
amc
13 jaar geleden
Een goede shampoo en/of een fijn haarmasker van Lush.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kan je alles wel doen met je haar alleen in mate, net als met eten.
Olieen en vis eten, helpen wel maar niet zoveel als je zou willen.

Je moet zorgen dat je haarpunten die vocht opnemen ook de voht vasthouden.
Denk aan een serum, vraag eens aan de kapper.
Is soort van gel/olie wat je er overdag in kan doen.
Als je haar er slecht uitziet doe het dan eens een week in een knot tenminste van je schouders af, zodat het niet schuurt en je ziet meteen verschil.
Do inplaats cremespoeling eens cemevoeding kopen hoef je niet uit te spoelen.
En een haarmasker eens in de 3 weken is wel nodig.
Stijlen fohnen krullen, kan allemaal, als je het daarna maar verzorgt met een masker ofzo.
En natuurlijk doe het niet elke dag maar mt mate.

Ikzelf heb lang kullen haar.
Ik gebruik soms cremevoeding en soms spoeling net hoe je haar moet zitten.
Ik stijl en fohn me haar ongveer 3x per week.
gebruik haarlak mousse eigelijk alles wel.

Oww ja heel belangrijk nooit met je handdoek je haar droogWRIJVEN en door elkaargooien om het droog te krijgen.
Dan gaat de veerbaarheid eruit en word je har broos en gaat kapot

Mensen die ten einde raad zijn,
Neem silicea d12 verkrijgbaar via apotheek.
3 tabletjes voor het slapen gaan en je haar groeit sneller en word dikker en steviger natuurlijk wel met gbruik va elke dag en minstens een aatal weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik meetsal creme spoeling..
klein beetje normale haarshampoo om te wassen end aarna gelijk creme spoeling en even in laten trekken.
bij mij heeft he tin ieder geval geholpen.
was je haar niet leke dag doe het om de 2 dagen.