Waar komt het gezoem in mijn oor vandaan?

Ik heb sinds eergisteren plotseling een zoemend geluid in mijn linker oor. Het is een lage monotone toon. Gekke is dat het gezoem weg is als ik een ander geluid hoor, ik hoor het dus alleen als het stil is. Dit is natuurlijk heel irritant, vooral met slapen. Ik heb natuurlijk op internet gezocht en dan komt je al vrij snel bij tinnitus uit. Ik zou alleen niet weten waar het vandaan komt, ik ben de afgelopen tijd niet op feesten met harde muziek o.i.d. geweest. Kan iemand mij helpen wat het zou kunnen zijn en wat ik er wellicht zelf aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K
fremar
8 jaar geleden
oorprop? laat in elk geval je arts eens in je oor kijken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie
Kan een oorprop een zoemend geluid veroorzaken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is tinnitus niet altijd hoog?
Ivana
8 jaar geleden
@MrTomaat Tinnitus is niet altijd hoog, kan ook een bel zijn, of een brom of (zoals bij mij) een klaterende beek.
@tiesw Kenmerkend voor tinnitus is juist, dat je er overdag weinig last van heb door bijgeluiden. De ergste last komt pas bij stilte. Daarom val ik altijd in slaap met de radio zacht aan, dat helpt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoor het totaal niet als er ander geluid is. Het is gewoon niet aanwezig. Hoor het alleen als het absoluut stil is.
Ivana
8 jaar geleden
@tiesw kan toch tinnitus zijn in lichte mate. Heel goed mogelijk dat je het overdag niet kan horen. Neem alle adviezen ter harte en ga naar de KNO-arts
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ben je ondertussen naar de KNO arts geweest? Wat is de diagnose?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet je ondertussen de diagnose?

Antwoorden (1)

Wat het kan zijn is niet zo belangrijk . Maar ga direct en wel direct naar een kno arts . Waarom bepaalde vormen van tinnitus kunnen inden beginne nog worden behandeld ( Betaserc of zo iets ) Wat de oorzaak kan zijn : bloed druk , ader ( tje) verstopt , ovale venster gescheurd ( zit in het slakken huis ) tril haartjes in het slakken huis beschadigt , iets druk tegen een gehoor zenuw , iets verkeerds met de schild klier , verkeerde reactie op antibiotica , stress reactie , diverse syndromen . Enz. Maar dat is allemaal aan je arts . Reageer snel en ga naar een goede kno arts . Succes