Wat word meer gewaardeerd; korting bij automatische incasso of meer betalen bij contante betaling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Korting bij automatische incasso.

Er zitten zelfs haken en ogen aan meer betalen voor contante betaling.

Over meer betalen boor acceptgiro's is zelfs geprocedeerd, in het vonnis, dat je vindt in de link hieronder vond de rechter geen basis om extra kosten te heffen voor acceptgiro's in de algemene voorwaarden en had die er wel in gestaan dan was dit onredelijk bezwarend geweest (en dus ongeldig).

Houd er daarnaast ook rekening mee dat automatische incasso ook mis kan gaan als er niet genoeg saldo is of om andere (bijvoorbeeld technische) redenen. Is het voor jou als ondernemer nog steeds goedkoper als methode als je er steeds zelf achteraan moet zitten om te zien of er wel geïncasseerd kon worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat gaat wel problemen opleveren op klantenservicegebied. Ik kan er over mee praten, ik ben op een aantal afdelingen betreffende klantenservice werkzaam geweest. Je moet natuurlijk doen wat het handigste voor jou is, maar je wilt de klant ook te vriend houden, mocht die gaan piepen over het mogelijk onredelijk bezwarend zijn van de toegepaste methode dan heb je bereikt dat de klant niet meer tevreden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, natuurlijk kun je nooit iedereen tevreden houden. Ik zou het echter over het algemeen waar mogelijk wel positief aanpakken. Dus wel korting voor de door jou gewenste methode, maar geen kostenopslag voor datgene wat je minder gewenst vindt (te laat afgezegde afspraken daargelaten, die kun je natuurlijk gewoon in rekening brengen als je dat zo afspreekt).

Andere antwoorden (6)

automatische incasso heeft MI alle pre's het scheelt tijd en je kan de betaling niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je mensen ergens toe bewegen (bijvoorbeeld automatische incasso) dan is het het handigst om de positieve weg te bewandelen. Dus dit is goedkoper ipv. dat is duurder ook al komt het op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de incasso afstemmen op de bedrijfsvoering en de negatieve kanten doorberekenen maar dat ligt aan de branche (hoogte van de te betalen bedragen, persoonlijk kontakt etc.)
Wat doet de concurrentie en waarom.
Korting bij contante betaling :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow, je weet et al? waarom de vraag???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-S okey jij je zin :-D
Automatische incasso! Je kan de betaling niet vergeten en je bent altijd optijd. Zowel voor klant als bedrijf is het tijdbesparend. Het zou nog leuker zijn als alle bedrijven een korting gaven via deze betalingswijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je gewoon de prijs in rekening brengt die je normaal voor een behandeling vraagt. Al die trucs van meer bij dit en minder bij dat wekken alleen maar argwaan. Je kunt ook een pinautomaat bij je op de toonbank zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemachtigde is de meest gewaardeerde, simpel, die is zeker van zijn geld en ingeval van verkeerde incasso moet jij nog maar zien of jij je geld zonder problemen terug geboekt krijgt. Meest voorkomende gevallen van slecht terugbetalen komen voor bij telefoon-, televisie- en internet providers.