Mijn bloeddruk is normaal aan de lage kant. Kan ik een hoge bloeddruk hebben als mijn bloeddruk normaal is (dus hoger dan een lage bloeddruk)?

Toegevoegd na 11 minuten:
Normaal heb ik een lage bloeddruk. Maar wat als ik bijvoorbeeld klachten krijg, die horen bij een hoge bloeddruk, en ik meet een normale bloeddrukwaarde... is dat voor iemand die normaal laag heeft, dan een hoge bloeddruk??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als jij een gewone bloeddruk meet, zal hij gewoon zijn. Maar als jij bijvoorbeeld altijd een bloeddruk van 90/50 hebt, en dit al jaren gewend bent, zal een 'normale' bloeddruk van 120/80 ineens heel raar aanvoelen, en klachten geven zoals mensen die ervaren bij hoge bloeddruk.