Mogen citalopram en magnesium samen?

Ik slik sinds een week citalopram 10mg. Mag ik hier Davitamon Magnesium 400mg bij slikken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Ja,deze mogen samen.Het is zelfs zo dat je magnesium niet te laag mag staan bij gebruik van Citalopram.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorlaatste puntje op de bijsluister staat dat het NIET tesamen mag ingenomen worden...
fremar
8 jaar geleden
daar staat dat het niet mag bij verlaagde magnesium...dus mag je extra nemen om dit terug te verhogen
Ik heb eens op verschillende sites liggen opzoeken ( ook engelse ) want daar vind je veel meer uitleg altijd. Het is een beetje een dilemma, sommigen nemen het in en worden er rustiger van. Dan wordt het weer afgeraden door iemand anders zijn psychiater... Ik denk dat je beter deze vraag stelt aan diegene die je medicatie voorschrijft (psychiater/huisarts), zij zijn er immers gespecialiseerd in. Je kan ook gewoon eens bellen naar de apotheek. Veel succes! :)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik keek hiernet naar de link van bovenstaande reactie en daar staat duidelijk dat je het NIET tesamen mag in nemen. ( Rubriek ' gebruikt u nog andere geneesmiddelen')
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fremar
8 jaar geleden
daar staat niet nemen bij verlaagde magnesium...dus mag je toch extra nemen om dit op normaal pijl te krijgen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de apotheek gebeld. Hier zeiden ze dat het geen kwaad kon
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed dat je dat hebt gedaan! Ik ben ook altijd voorzichtig met wat ik inneem in combinatie met mijn medicatie. Neem ook anti depressiva,... En ik bel snel naar de apotheek of dokter en vraag het eens na voor de zekerheid. Hopelijk voel je je snel beter.. Groetjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden :)