We verliezen 100 tal hoofdharen per dag, maar hoe zit het met de wenkbrauwharen?

Hoihoi.
Ik was aan het opzoeken op internet maar ik vind er niets over.. Misschien kunnen jullie mij helpen want ik ben echt enorm panisch. Ik wou hiernet men gezicht reinigen en ik zag een wenkbrauwhaartje loshangen. Ik ging er door met mijn vinger en ik had 4 haren mee.. Dus ik zit nu echt met rampscenario's in mijn hoofd..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt tussen de 250 en 500 wenkbrauwharen. Een haartje zal ongeveer 120 dagen in je huid zitten. Daarna zal het haartje uitvallen, er groeit dan vanzelf weer een nieuwe.
Dus gemiddeld zul je per dag ongeveer drie haartjes verliezen.

Toegevoegd na 2 uur:
Dus weinig reden tot paniek, denk ik!
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo Simon dank je voor je reactie. Heel mooi uitgelegd. ++ mijn bloed is een maand geleden gecontroleerd geweest en toen had ik een vitamine D tekort.. Misschien let ik er nu teveel op. Maar maak mij echt snel zorgen en is echt om gek te worden..
Groetjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als je op internet opzoekt kom je enkel enge dingen tegen x
SimonV
8 jaar geleden
Het komt zelden voor dat gebrek aan vitamine D de oorzaak is van haaruitval. Dan moet je namelijk zulke ernstige tekorten hebben dat je eerst last zult hebben van andere ziekteverschijnselen, voordat er sprake is van haaruitval. Maar ik kan me voorstellen dat je van zoiets schrikt, en internet kan dan een slechte raadgever zijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje voor je reactie Simon. Ik neem nu al maanden vitamine D in. Maar ja ik ben niet de enige hier thuis die er een tekort aan heeft.. Is wel typisch voor dit weer. En ja googlen op dat moment maakt het alleen maar erger. Had er vandaag weer mee en ja mijn molen blijft draaien. Ik heb ook last van dwangstoornis en hypochondrie,paniekstoornis,... dus kan hierdoor dingen moeilijk loslaten en mezelf gerust stellen. Ook heb ik heel wat mensen verloren aan kanker etc op korte tijd en men moeder waar nu ook diabetis is vastgesteld.. Maakt het allemaal zoveel erger..
Hartelijk dank om mij te woord te staan. X
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg!