nee,op jonge leeftijd is je testosteron normaal en is enig extra supplement overbodig en zelfs gevaarlijk:
… Zo heeft testosteron invloed op de lichaamsbeharing, stembanden, zaadballen, prostaat en algehele hormoonhuishouding. Deze beïnvloeding kan leiden tot:

Ontwikkeling van acne
Vettige huid (talg & huidvet)
Verminderde vruchtbaarheid
Prostaatvergroting (BPH)
Langdurige & pijnlijke erecties (priapisme)
Erectieklachten (“impotentie”)
Mannelijke borstvorming (gynaecomastie)
Toenemende en later afnemende lichaamsbeharing
Haarverlies & kaalheid (alopecia androgenetica)
Afname van “goed” HDL-cholesterol
Hoge bloeddruk
Ineenkrimpen van testikels
Vocht vasthouden (met name gezicht)
Bovendien kunnen emoties, gevoelens, gedachten en gedrag veranderen onder invloed van testosteron-supplementatie.
fremar
8 jaar geleden
Het is nooit verstandig en zeker niet goed, om zonder geldige reden of medische supervisie aan je testosteronspiegel te knoeien. Het zijn natuurlijke hormonen en vooral je natuurlijke, lichaamseigen testosteronhuishouding hoort een dagelijks proces door te maken. Het niveau hoort namelijk per etmaal te pieken en te dalen.
Met onnodige testosteron supplementen verstoor je deze dagelijkse cyclus.
Het is bovendien onmogelijk om op je eigen houtje te bepalen wat de beste en minst schadelijke hoeveelheid testosteron is om in te nemen.

Als je niet lijdt aan testorteron- deficiëntie, grijp dan niet naar enige vorm van supplement, want voor je het weet leg je je eigen aanmaak van testosteron volkomen plat! Bij jongeren kan zelfs de groei volledig stoppen en zo zijn er tal van nare bijwerkingen/problemen die kunnen ontstaan. Je kunt dan beter je testosteronproductie door sporten e.d stimuleren dan kunstmatig er mee te knoeien.
Dat is niet alleen veiliger, maar op den duur ook veel effectiever.
amc