Welke olie kun je het beste gebruiken voor een ontspannende massage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hadden toch iemand bij GV die stoelmassages doet!

Het beste antwoord

Beste,

1. Je kiest best voor een natuuurlijke (plantaardige) massageolie zoals calendua, zoete amandelolie,jojobao als laatste zou ik zeggen Sint-janskruidolie is ook heel goed bruikbaar voor een goede massage !

2. De voordelen van een goede massage olie

Wat zijn de voordelen van plantaardige massageolie?

De olie beperkt pijnlijke wrijvingen met de huid doordat de handen gemakkelijker over de huid glijden.

Hij legt een verwarmende laag op je huid en vult zo de natuurlijke beschermlaag van de huid aan.
Hij voedt de huid, wat zich uit in een gave en soepele huid met een gezonde glans.

Is de massageolie verrijkt met etherische oliën, dan krijgt deze een specifieke uitwerking omdat geuren inwerken op ons gemoedstoestand. Kies je voor etherische oliën, dan hou je dus beter rekening met de gelegenheid en je humeur.

3. De basisoliën voor massage :

Zoete amandelolie - Deze klassieke basisolie gebruikt men vaak voor massages vanwege zijn kalmerende en verzachtende werking. Met zijn voedende kracht is hij uitermate geschikt voor de gevoelige, droge of ruwe huid.

Jojobaolie - Dankzij het stimulerende en regenerende effect van jojobaolie, voedt en verzorgt deze basisolie de huid erg goed. Het resultaat is een zijdezachte huid. Deze olie dringt op erg korte tijd diep in de huid door, waar hij de vochtopname van cellen stimuleert.

Calendulaolie - Deze goudsbloemolie heeft een antiseptische, helende en verzachtende uitwerking waarbij het lichaam ontgift wordt en het bloed gezuiverd. Door zijn helende werking is deze basisolie aan te raden bij huidproblemen zoals kloven, wonden, spataderen, zweren en ontstekingen.

Sint-janskruidolie - Deze verzachtende en helende olie verzorgt de huid voortreffelijk. Vooral droge, schrale, ruwe of door de zon verbrande huid is ermee gebaat. Voorts wordt hij gebruikt voor de behandeling van zwangerschapsstriemen.

Na deze korte uiteenzetting geniet van een weldoende massage met zachte muziek op de achtergrond !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Massage-olie, vaak bij drogisterijen te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eros, X-man, Pjur en bodyglide. Die blijven veel langer "vettig en glad" dan andere olieën. Dit komt omdat ze zijn gemaakt op basis van siliconen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval de olie met een toevoeging van lavendel, heerlijk ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is heel veel massage olie te koop van heel veel merken.

Dus het hangt er erg van af hoeveel je wilt besteden.
En van welke geur je houd.

Als het om de ontspanning gaat is het prettig als het een vorm van lavendel bevat: Lavendel massageolie heeft de meest ontspannende werking. Het helpt spanning verlichten en is een goede olie als je moeite hebt met goed inslapen. Ruikt erg lekker, zij het voor sommige mensen wat te zoet. Ook werkt lavendelolie verzachtend op de huid en maakt deze lekker soepel. Heel geschikt voor een ontspanningsmassage.

Voor ontspanning is ook Ylang Ylang heel fijn.
Ylang ylang olie wordt gewonnen uit de bloemen van de ylang ylang boom (ylang ylang betekent 'bloem der bloemen'). Heeft een beetje zoete, sterke exotische geur die past bij het gevoel van overgave en genieten. Een goede olie als je last hebt van spanning/stress of als je moeite hebt goed te slapen. Werkt ook verzorgend en verzachtend bij een geïrriteerde huid (bijv. acne).

Zelf koop ik altijd Sabai olie. Bij ons op de markt te koop.
Het product is gemaakt van boomolie met extracten van lotusbloesem en jasmijn. De balsem is zacht als satijn, een druppeltje is al voldoende voor beide handen. Het effect is direct voelbaar, de huid ontspant en wordt zacht als een Thaise glimlach ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10w d40.glijd zeer goed geur is minder na massage loopt je motor weer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eros bodyglide =) Zoooooo zacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel goeie olie is voor een massage en de huid :
dat is gewoon baby olie .