Is het mogelijk om van je hoogtevrees af te komen?

8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoogtevrees is vaak een uiting van een ander probleem; van een trauma of van stress. Zoals ook bij een antwoord al genoemd: stichting Valk doet daar volgens mij wat mee en heeft een complete aanpak (ik ken ze van de vliegangst cursussen, maar blijkbaar ook hoogtevrees)

Het beste antwoord

Therapie tegen hoogtevrees

Als je in extreme mate last hebt van hoogtevrees, dan is het aan te raden een therapie of training te volgen. Als je de angst weet te overwinnen, zul je zoveel meer genieten op de vele hoge plekken in de wereld. Je kunt bijvoorbeeld een ééndaagse training volgen bij de Stichting Valk (www.valk.org). Die organiseert af en toe samen met een klimcentrum een antihoogtevreesdag.

Je kunt ook een hypnosetraining volgen om je hoogtevrees te overwinnen. Dat kan bijvoorbeeld bij Edwin Selij, de ‘nummer 1 hypnose trainer van Nederland’. Hij is eigenaar en oprichter van Hypnose Instituut Nederland (www.hypnoseinstituutnederland.nl).

Boeken tegen hoogtevrees

Hoogtevrees kun je ook overwinnen door gewoon thuis een boek te lezen. Het is een vervelende klacht, maar in milde vormen gewoon te verhelpen door je irrationele angst uit te schakelen (tenzij je bijvoorbeeld gaat skydiven, dan is het een ander verhaal). Er zijn talloze zelfhulpboeken verschenen waarmee je zelf in therapie kunt gaan:

Omgaan met hoogtevrees, door Judith van den Berg e.a. Uitgegeven door Bohn Stafleu van Loghum.
Pak je hoogtevrees aan, door Jan Heering. Info: www.morpheus-emotionele-bevrijding.com
fremar
8 jaar geleden
peterpost
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie.Ik moet op termijn uitkijken naar ander werk,er zijn een aantal banen die ik wel aantrekkelijk vind maar daar kan het ook voorkomen dat je op hoogte moet werken.Het daarom goed om te weten dat er inderdaad wat aan gedaan kan worden.