Waarom trillen mijn spieren tijdens het sporten?

Ik heb hier voornamelijk last van wanneer ik een groepsles volg bij de sportschool.
Wat kan ik hieraan doen, zodat het verminderd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan bijvoorbeeld ook een gebrek aan glucose zijn of een teken dat je even aan je 'eind' zit. Spier is moe, energie reserves raken op, maar je blijft spanning op je spieren houden, dus toevoer wordt wat lastig, dat komt snel weer goed als je even rust neemt. Maar op het moment dat de spier energie tekort komt kan ie gaan trillen. Negen van de tien keer is het omdat je spieren wat overbelast zijn.

Bij mij is het overgegaan door tijdens de training water te drinken met dextro erin. Of probeer het eens met een sportdrankje bij de training te nemen. Bij mij hielp het.
Maar sowieso wordt het minder zodra je spierconditie hebt opgebouwd. Dus maak je geen zorgen.

Toegevoegd na 47 minuten:
Met die groepsles ben je natuurlijk net even wat fanatieker dan wanneer je alleen traint. Dus echt vreemd is het niet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt.

Andere antwoorden (2)

Dat komt door melkzuur. Je spieren verzuren, daar kan je niks aan doen, behalve veel trainen.