hoe herken je wormen in ontlasting?

Hoe herken je wormen in ontlasting? moeten ze altijd bewegen?
Tis me al een paar keer opgevallen, maar vandaag weer dat er een soort ''touwachtige'' dingen in mn ontlasting zit.
Vanmorgen weer, bewoog niet en kon t platdrukken (deed me denken aan n omhulsel/huid van n worm ofzo/larve) maar dan lang touwachtig.
Weet iemand wat dit kan zijn?

En huisarts vandaag gesloten, is het erg tot maandag/dinsdag te wachten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K
Erna55
8 jaar geleden
Ga maandag naar de huisarts en neem ( een beetje van ) je ontslasting mee.

Antwoorden (2)

Je kunt voor de zekerheid altijd overleggen met de huisartsenpost.
Ik ken ze alleen als bewegend.
Je kunt bij iedere drogist hiervoor een kuur halen.
Wel moeten ook je huisgenoten dit gebruiken en de kuur afmaken.
Verder is goede hygiëne belangrijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ludgardon
8 jaar geleden
Hallo , naar mijn idee, heb je last van een lintworm, komt elke keer in stukjes mee met je ontlasting,even een bezoekje aan je huis arts, en neem wat ontlasting mee in bijv. glazen potje. Zijn kuurtjes voor.
hallo , volgens mij heb je last van een zgn. : lintworm ! komt meestal in gedeeltelijk stukjes mee met je ontlasting, ziet er een beetje wittig uit en erg plat! neem wat ontlasting mee (incl gedeelte waarin je de lintworm vermoed) naar je huis arts en deze kan dat zo beoordelen. ( plastick potje is zo bij elke apotheek te verkrijgen) vrg. Ludgardon