Kan slapen met opgetrokken benen zorgen voor vermoeide benen?

Ik heb de laatste tijd zulke moeie benen. Kan dit komen doordat ik altijd slaap met mijn benen opgetrokken, en haast nooit gestrekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Er kunnen vele oorzaken hiervoor zijn:
Sta of loop je meer dan anders. Nieuwe of andere (niet goede) schoenen enz.

Een goede ontspanning in bed, (eh, je benen welteverstaan) verkrijg je door je voeten/kuit iets hoger te doen leggen. Dit kan je doen door bijv. een dubbelgevouwen handdoek onder je voeten/kuiten te doen. Let op, niet te hoog ca, 5cm verhoging is voldoende. Helaas wijzig je wel je vertrouwde slaaphouding. Zou zeggen probeer het eens een aantal nachten.
Oh ja, ook zinvol is, bij geen resultaat, om eens naar een Podotherapeut te gaan. Die kan aan de stand of afdruk van de voeten eventuele afwijkingen traceren. Een kennis kreeg daardoor steunzooltjes en......haar klachten verdwenen! Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kan ook heel goed de z.g.n. 'voorjaarsmoeheid' zijn.
Tenzij je hier vaker last van hebt.

Het schijnt zo te zijn dat iedereen wel een favoriete houding heeft voor het inslapen maar dat de slaaphouding al snel veranderd wanneer je echt in slaap bent.

Mocht je wel met opgetrokken benen de hele nacht slapen, zou ik zeker proberen om je slaaphouding te veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lig je ook op je rug met opgetrokken benen? Meestal komt dat door een slecht matras, dat te ver is doorgezakt. De kromming in je rug die veroorzaakt wordt door de kuil maakt het dan oncomfortabel om met gestrekte benen te liggen.

Je vermoeide benen hebben dan niet zozeer te maken met je houding, maar je houding én vermoeide benen met het matras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je benen geheel strekt dan zijn juist je benen NIET ontspannen. Hierboven staan al een aantal tips waardoor je vermoeit zou kunnen zijn. Eentje waardoor ik vermoeit raak is, dat ik telkens enorm schut in mijn slaap. Het lijkt dus haast een epileptisch beweging alleen in mijn benen. Op die manier verwerk ik dus de dag. Er is helaas weinig aan te doen